کشف چوب بلوط قاچاق در اصفهان ۶۵۰ درصد افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: ۲۹۵ تن چوب و ۱۷ تن زغال بلوط قاچاق در پنج ماهه نخست امسال از متخلفان در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۹۵ تن چوب و ۱۷ تن زغال بلوط قاچاق در پنج ماهه نخست امسال از متخلفان در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه کشفیات چوب و زغال بلوط در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ تن بوده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد امسال کشف چوب بلوط قاچاق ۶۵۰ درصد و کشف زغال ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته است.

سرهنگ طاهری با اشاره به اینکه محموله‌های چوب و زغال بلوط از استان‌های زاگرسی مجاور مانند چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به اصفهان قاچاق شده بود و در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و نجف‌آباد کشف شد، خاطرنشان کرد: امسال پنج تُن چوب تاغ نیز از قاچاقچیان کشف شد اما در جنگل‌های استان اصفهان در فریدونشهر و سمیرم به هیچ عنوان قطع درخت نداشتیم و در هشت ماه گذشته به دلیل برخورد قاطع یگان حفاظت منابع طبیعی استان کاهش قطع درخت بلوط در استان‌های زاگرسی را شاهد هستیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت قطع درخت بلوط به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، بر برخورد قاطع و اعمال جریمه سنگین برای متخلفان تاکید کرد و گفت: به تازگی برای یک فقره پرونده قاچاق که سال گذشته فرد متخلف ۱۶۰ تن چوب بلوط را انبار کرده بود حکم قضائی صادر شد و به پرداخت هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

سرهنگ طاهری با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶۶ فقره پرونده برای متخلفان قاچاق چوب و زغال در مراجع قضائی تشکیل شده است از همکاری مقامات تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی استان تشکر کرد و گفت: همکاری این نهادها با یگان حفاظت منابع طبیعی تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات دارد و ما نیز برای حفاظت از انفال عمومی با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 438472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.