وصول ۱۶۸ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری سنندج

شهردار سنندج گفت: سال گذشته ۱۶۸ میلیارد تومان طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی وصول شد.

به گزارش ایمنا، حشمت‌اله صیدی اظهار کرد: تکمیل پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیر هم‌سطح توحید با هزینه سه میلیارد تومان، احداث بلوار ۳۶ متری دگایران با هزینه هشت میلیارد تومان، احداث میدان امام رضا (ع) در ورودی ننله با هزینه دو میلیارد تومان از اقدام انجام گرفته شهرداری سنندج در حوزه فنی و امور زیربنایی در سال گذشته بوده است.

وی در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز هم، نهال کاری ۴۳ هکتاری از اراضی سطح شهر با انجام سیستم نوین آبیاری، احداث ۱۲۳ هزار مترمربع پارک و فضای سبز نظیر احداث پارک مشاهیر، ساماندهی پارک امانیه و امیریه، اضافه نمودن ۱۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین ناوگان آتش‌نشانی، پرداخت هزینه ساخت بالابر ۲۷ متری که به دلیل تحریم هنوز شرکت سازنده نتوانسته تحویل دهد، راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد و بلا صاحب و موارد دیگری را از اقدامات شهرداری سنندج در سال گذشته عنوان کرد.

شهردار سنندج افزود: تملک ۳۲ هکتار زمین در راستای توسعه آرامستان، کاهش بدهی شهرداری از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان و استخدام نکردن نیروی جدید در شهرداری سنندج از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج بوده است.

صیدی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۵۲ نفر در شهرداری سنندج مشغول به فعالیت هستند و ۱۸۰ نفر از همکاران بازنشسته شدند که خوشبختانه با وجود شرایط سخت اقتصادی توانستیم ۱۴ میلیارد تومان در راستای پاداش و سنوات و خدمات پرداخت کنیم و ساماندهی ۱۷۳ نفر از نیروهای موقت به پیمانی و تبدیل وضعیت ۹۱ نفر پرسنل دیگر انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیاز شهرداری به نیرو نیاز دارد و این سهم همه جمعیت شهر سنندج است و هرگز اجازه لابی‌گری نخواهیم داد و براساس تخصص و نیاز شهرداری جذب خواهیم کرد.

شهردار سنندج از انجام ۵۰۰ هزار کیلومتر آسفالت در سال گذشته و چند ماهه امسال خبر داد و مشارکت شهرداری در برگزاری دو رویداد مهم فرهنگی شامل کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و کنگره مشاهیر کرد، نام‌گذاری روز ششم اردیبهشت به نام روز سنه در تقویم محلی و برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، احداث سایت ورزش صبحگاهی در آبیدر، برگزاری المپیاد ورزشی محلات با حضور بیش از سه هزار ورزشکار و آغاز مجتمع فرهنگی هنری در خیابان شهدا شامل سالن تخصصی تئاتر، آمفی تئاتر و انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو را از اقدامات انجام گرفته شهرداری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برشمرد.

صیدی ادامه داد: کار مطالعات پهنه‌بندی تراکمی شهر سنندج به منظور کاهش حجم مصوبات، تهیه نقشه محلات شهر سنندج با مساحت کاربری جدید، صدور مجوز پروانه برای زمین‌های قولنامه‌ای از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه معماری و شهرسازی بوده است.

وی به برخی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سطح شهر اشاره کرد و افزود: آغاز احداث بازار بزرگ سنه سنتر با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار خارجی، ادامه احداث شهربازی روباز پارک ملت، اتمام چندین پروژه مجتمع تجاری و خدماتی و پروژه سرمایه‌گذاری کارت پارک حاشیه‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج در سال گذشته ۴۹۵ میلیارد تومان درآمد داشت که جهش چندین برابری دارد و در این زمینه الان در شرایط خوبی هستیم.

صیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶۸ میلیارد تومان طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی وصول شد.

وی گفت: آغاز احداث بلوار ۳۶ متری برای اتصال میدان ورودی ننله به کمربندی اسلام آباد، آغاز تعریض خیابان‌های مولوی، فلسطین و پاسداران و احداث پارک‌سوار میدان آزادی، آغاز احداث پیاده‌راه فردوسی، آغاز احداث بلوار ۳۶ متری برای اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیر همسطح سنجرخان و نصب بزرگترین پیکره کشور، نماد ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر از جمله پروژه‌های عمرانی است که در سال‌جاری آغاز شده است.

منبع: فارس

کد خبر 438468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.