دلایل افزایش قیمت مرغ از زبان عضو کمیسیون کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عامل افزایش قیمت مرغ این است که طی ماه های گذشته برای واردات نهاده‌های دامی ثبت سفارش نشده است.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: مهمترین اقدام بلند مدت برای ساماندهی بازار دام و طیور، خود کفایی در تولید نهاده‌های دامی است و باید موادی مانند ذرت و سویا را تأمین کرد و کمیسیون کشاورزی نیز به منظور ساماندهی بازار دنبال دستیابی به خودکفایی در تولید نهاده‌های دامی است.

وی افزود: آقای خاوازی، وزیر کشاورزی در کمیسیون کشاورزی حضور پیدا کرده و در مورد افزایش قیمت مرغ توضیح لازم را ارائه داد. مهمترین عامل افزایش قیمت مرغ این است که طی ماه‌های گذشته برای واردات نهاده‌های دامی ثبت سفارش نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی نسبت به لزوم ثبت سفارش نهاده‌های دامی هشدار ندادند. طی تصمیم یکجانبه رئیس جمهور سفارش نهاده‌های دامی بر عهده وزارت صمت قرار داده شد، در صورتی که باید واردات این مواد بر عهده وزارت کشاورزی باشد؛ زیرا این وزارت خانه به صورت تخصصی تعیین نیازهای این حوزه را دنبال می‌کند.

کد خبر 438458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.