سهم مناطق مختلف اصفهان از اتوبوس‌های جدید چقدر است؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان سهم مناطق مختلف شهر اصفهان را از ۸۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با بیان اینکه در روز عید غدیر ۸۰ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو چهار وارد چرخه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان شد، اظهار کرد: هرکدام از این اتوبوس‌ها به ارزش یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان و از طریق اوراق مشارکت خریداری شده درحالی که اکنون برای خرید هر یک از این اتوبوس‌ها باید بیش از سه و نیم میلیارد تومان هزینه شود.

وی با بیان اینکه مناطق کم‌برخوردار نیز از اتوبوس‌های خریداری شده سهیم خواهند شد، افزود: ۱۵ دستگاه از این اتوبوس‌ها به شمال و مرکز شهر در محدوده خیابان جمهوری، باغ گلدسته، رهنان، خیابان امام خمینی، زینبیه، دارک و لاله، ۱۸ دستگاه به جنوب اصفهان در محدوده هتل پل، خیابان آبشار، میدان قدس، هزار جریب و کوی امام، ۱۹ دستگاه به غرب در محدوده آتشگاه، میرزاطاهر، امام رضا (ع) و شیخ بهایی و ۲۸ دستگاه نیز به شرق اصفهان در محدوده خوراسگان، ارغوانیه و گلزار اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علاوه بر ۸۰ دستگاه جدیدی که وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان شد، ۲۰ دستگاه دیگر نیز تا سه ماه آینده به مدیریت شهری اصفهان تحویل خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر آنکه اتوبوس‌های جدید رمپ ویژه افراد دارای معلولیت دارد و یک اتوبوس نیز ویژه این افراد اختصاص یافته است.

وی کاهش زمان انتظار و افزایش سرعت حرکت را از مزایای اتوبوس‌های جدید دانست و ادامه داد: اتوبوس‌های شهری یکی از آلاینده‌های متحرک شهرها محسوب می‌شوند که ورود اتوبوس‌های جدید می‌تواند میزان آلودگی را کاهش دهد.

زندآور با اشاره به انعقاد قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در سال جاری، خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات در حوزه اتوبوسرانی اصفهان تا پایان سال جاری ۹۵۰ دستگاه از جمله اتوبوس‌های جدید خریداری شده و اتوبوس‌های بازسازی شده نو می‌شوند که این میزان ۹۰ درصد تعداد اتوبوس‌های شهر را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از شیوع کرونا ۵۷۰ هزار نفر توسط یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر جابجا می‌شدند که در حال حاضر این تعداد مسافر به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری خرید و نصب یک سامانه روی برخی از تاکسی‌ها، موجب نارضایتی هشت هزار و ۴۰۰ راننده شده بود که در دوره کنونی با ارائه لاستیک و روکش صندلی در قالب بسته‌های تشویقی سعی شد بیش از گذشته در حمایت از رانندگان تاکسی گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های دودزا از چرخه حمل‌ونقل اصفهان خارج خواهند شد، افزود: حدود ۵۰۰ دستگاه تاکسی به صورت پایلوت وارد اصفهان خواهد شد و قرار است خودروهای نو جایگزین خودروهای فرسوده و دودزا شوند، برنامه‌ریزی شده که رانندگان بتوانند برای جایگزینی تاکسی‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۴۸ ماهه بدون بهره دریافت کنند.

کد خبر 438455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.