اساسنامه کمیته های تخصصی فراکسیون توسعه پایدار تصویب شد

سخنگوی فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی خبر از تصویب اساسنامه، اهداف و عناوین کمیته های تخصصی این فراکسیون داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، علی اصغر باقرزاده با اشاره به جلسه امروز اعضای فراکسیون توسعه پایدار و تأمین مالی، گفت: ارزیابی وضعیت توسعه پایدار بر اساس شاخص‌های ملی و بین‌المللی و کمک به تحقق ابعاد گوناگون توسعه پایدار در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و متناسب با نیاز جامعه و ارزیابی شاخص‌های توسعه مالی و کمک به تعمیق و تنوع روش‌های تأمین مالی در بازارهای مالی، بازارهای پول و سرمایه و سرمایه گذاری خارجی را مهمترین هدف این فراکسیون است.

وی افزود: تسهیل و حمایت از جلب و جذب منابع مالی و سرمایه گذاری خارجی، مشارکت در اصلاح ساختاری بودجه با تاکید بر اصلاح روش‌های تأمین مالی در حوزه بودجه عمومی دولت و شرکت‌های دولتی و تقویت رویکرد توسعه پایدار در توسعه منطقه‌ای و آمایش سرزمین و اعتلای روش‌های تأمین مالی آنها از دیگر اهداف این فراکسیون است.

سخنگوی فراکسیون توسعه پایدار و تأمین مالی مجلس، تقویت و توسعه رویکرد اقتصاد سبز و بهره برداری صیانتی از منابع و معادن وبسط و گسترش مفاهیم و مبانی مالیات سبز و عوارض زیست محیطی و توسعه و ترویج روش‌های تأمین مالی اسلامی را از دیگر اهداف فراکسیون بر شمرد.

باقرزاده در ادامه تصریح کرد: فراکسیون بر اساس مصوبه امروز هیأت رئیسه ۱۵ کمیته تخصصی از جمله کمیته بازار سرمایه، کمیته بانک‌ها، کمیته سرمایه گذاری داخلی و خارجی، کمیته بیمه، کمیته اقتصاد سبز، کمیته آمایش سرزمین و توسعه پایدار، کمیته اصلاح ساختار بودجه، کمیته تأمین مالی اسلامی با رویکرد قرض‌الحسنه، کمیته حقوقی و روابط بین‌الملل، کمیته مسئولیت اجتماعی و کمیته ارتقای نظام آماری خواهد داشت که مقرر شد تا ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

وی در ادامه به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت در نشست امروز فراکسیون اشاره کرد و گفت: اعضا دیدگاه‌های خود را در این خصوص مطرح و در نهایت مقرر شد تا بر اساس دیدگاه‌های خود در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

قابل ذکر است فراکسیون توسعه پایدار و تأمین مالی یکی از بزرگترین فراکسیون‌های تخصصی مجلس است که دکتر سیدشمس‌الدین حسینی، احمد دنیا مالی، سنگدویی و نوروزی از اعضای هیأت رئیسه آن انتخاب شده‌اند.

کد خبر 438443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.