به یاد ندارم قلعه نویی از تیمی استعفا دهد/ کاپیتانی اثر معکوس روی نور افکن داشت

یک کارشناس فوتبال گفت: به یاد ندارم امیر قله نویی از تیمی استعفا دهد و زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد نشان می دهد فشار بالایی روی تیم است.

مهدی کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با شکست سپاهان در جام حذفی مقابل استقلال، اظهار کرد: شرایط جام حذفی با لیگ برتر فرق می‌کند و بازی از حساسیت بیشتری برخوردار است، زیرا امکان جبران شکست وجود ندارد. هر دو تیم با احتیاط بازی می‌کردند تا اینکه داور برای استقلال پنالتی گرفت و بعد از آن سپاهان تمرکز خود را از دست داد که استقلالی‌ها اختیار بازی را به دست گرفتند.

وی ادامه داد: گل دومی که سپاهان دریافت کرد تمرکز نداشتن بازیکنان این تیم را نشان می‌داد، هرچند سپاهان کلافه بازی می‌کرد و استقلال توانست از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کند و پیروز میدان باشد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه اگر داوران فوتبال بازی کرده باشند، قضاوت راحتی خواهند داشت، خاطر نشان کرد: اگر صحنه‌ای که داور پنالتی گرفت را به صورت آهسته ببینیم متوجه می‌شویم مصلح فشاری روی بازیکن حریف وارد نکرده و طیبی فضای پشت او را پر کرده که نیازی به گرفتن خطا نبود.

کریمیان در خصوص کاپیتانی امید نورافکن، تصریح کرد: هر مربی بر اساس چهارچوب فکری خود عمل می‌کند، اما فکر می‌کنم این کار قدیمی شده و اثر معکوس روی نور افکن داشت. برای روحیه دادن به بازیکن راه‌های دیگری مانند مشاوره روانشناس وجود دارد تا با بازیکن صحبت کند.

وی افزود: سپاهان در بازی با استقلال به هم ریخته بازی می‌کرد و زمانی که صاحب توپ بود هیچ برنامه‌ای نداشت، به یاد ندارم امیر قلعه نویی از تیمی استعفا دهد و زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد نشان می‌دهد فشار بالایی روی تیم است.

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اینکه کیفیت بازی‌های قبل و بعد از کرونا قابل مقایسه نیست، گفت: بعد از کرونا سطح کیفی بازیکنان پایین آمده و نمی‌توانیم بگوییم علت شکست‌ها فقط مربیان هستند، چنین اتفاقی برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده که بازیکنان نتوانستند خود را با این شرایط وقف بدهند. برخی تیم‌ها قبل از کرونا امتیازات خوبی جمع کردند و شیوع این بیماری به آنها لطمه زد.

کریمیان اضافه کرد: سپاهان برای دو هفته باقی مانده مربی موقت گذاشته که کار درستی است زیرا بازیکنان با تکسیرا آشنا هستند، آنها باید تلاش کنند تا سهمیه آسیا را بگیرند.

وی در رابطه با مدیریت سپاهان، اظهار کرد: در حال حاضر که تیم سرمربی ندارد باید مدیریت قوی عمل کند، بازیکنان باید بدانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند، دوندگی به خود آنها بستگی دارد و باید تلاش کنند تا تیم به جایگاه واقعی برسد.

کد خبر 438433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.