سرمایه‌گذاران در احیای بناهای تاریخی دامغان مشارکت کنند

شهردار دامغان گفت: رشد میراث فرهنگی و گردشگری هر شهر ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاری در احیای بناهای تاریخی شهر دارد که سرمایه‌گذاران باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی اظهار کرد: باغداران، کشاورزان و تاجران پسته که درآمد و سود کافی از محصول خود دارند، می‌توانند با نگاه متعهدانه به سرمایه‌گذاری در انجام فعالیت‌های فرهنگی شهر اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: جشنواره پسته دامغان همه ساله در فصل تابستان، برگزار می‌شود که برگزاری این جشنواره، زمینه ساز بستری مناسب برای تعامل هر چه بیشتر و عاملی برای افزایش سطح علمی باغداران منطقه است.

شهردار دامغان اضافه کرد: برگزاری جشنواره در دامغان با وجود پیشینه تاریخی هفت هزار ساله، بدون شک باید سازگار با جایگاه، تاریخ و تمدن این شهر برگزار شود که این امر در گرو حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران است.

نصرتی تصریح کرد: خبرنگاران باید با دید مطالبه گری، نگاه و فرهنگ عامه را برای برگزاری جشنواره‌ها و حفظ میراث فرهنگی تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره پسته می‌تواند در صورت ورود سرمایه‌گذاران و کمک‌های همه جانبه، به صورت سالانه فعالیت خود را دنبال کند که فواید بسیار زیادی را به دنبال دارد.

شهردار دامغان گفت: بدون شک خبرنگاران در کنار مشکلات معیشتی، اقتصادی در بسیاری از زمینه‌ها با قلم توانمند و نگاه دلسوزانه خود بسیاری از مشکلات را رفع کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 438423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.