سامانه مدیریت پسماندهای ساختمانی در ایستگاه پایانی

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: یکی از اهداف این سازمان تحقق مدیریت بهینه پسماندهای ساختمانی در تمامی مراحل تولید، ذخیره، جمع‌آوری، جداسازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش و دفع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشاد مستأجران در نشست هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات استقرار سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی و عمرانی، اظهار کرد: این جلسه به منظور همکاری و همراهی مجموعه اتحادیه ماشین آلات سنگین حفار در پروژه استقرار سامانه مدیریت پسماندهای ساختمانی تشکیل شده تا در ادامه فرآیند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی بتوانیم با جلب مشارکت دیگر عوامل دخیل، مانع از روندهای نادرست مانند دفع در اماکن غیرمجاز شویم.

وی با اشاره به برخی معضلات فعلی وجود پسماندهای ساختمانی در سطح شهر، تصریح کرد: تفکیک نکردن پسماندهای عمرانی و ساختمانی در محل تولید، ایجاد پدیده گرد و غبار و ریزگرد، نازیبا شدن سیما و منظر شهری و امکان شیوع بیماری سالک از جمله آثار نامطلوبی است که می‌تواند بر اثر پراکنده شدن پسماندهای ساختمانی در محیط زیست ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: بر این اساس و مطابق با مواد و دستورالعمل‌های قانونی شامل ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، قانون جامع مقابله با پدیده گرد و غبار و ذرات معلق و شیوه نامه اجرایی مدیریت پسماندهای ساختمانی ابلاغی از سوی وزارت کشور، بنا بر ضرورت این سامانه طراحی و استقرار یافته است و هم اکنون در حال انجام رایزنی و گفت و گو با دیگر عوامل دخیل در این فرآیند جهت پیشبرد بهتر روند هستیم.

وی با بیان اینکه تشکیلاتی شامل کارگروه شهرستانی، کمیته سیاست‌گذاری و کمیته اجرایی در پیشبرد این فرآیند دخالت دارند، گفت: هدف اصلی از این تلاش‌ها تحقق مدیریت بهینه پسماندهای ساختمانی در تمامی مراحل تولید، ذخیره، جمع‌آوری، جداسازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش و دفع است.

مستأجران افزود: به همین منظور نیز جلسات منظمی برگزار شده و در نهایت در فرآیند صدور مجوز و کنترل و نظارت بر پسماندهای ساختمانی از محل تولید تا دفع با حضور همه ذی‌نفعان درون و برون شهرداری اصلاحات لازم شده  است.

وی هدف نهایی این اقدام را دفع صحیح پسماندهای ساختمانی در محل استاندارد و مورد تأیید سازمان عنوان کرد و گفت: با این روند می‌توان شرایطی را فراهم کرد که همه پسماندهای ساختمانی یعنی حدود هفت هزار تن پسماند تولیدی روزانه اصفهان به لندفیل استاندارد سازمان منتقل و از دفع غیرمجاز آن جلوگیری شود تا در نهایت رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 438417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.