بزرگترین مراسم روضه نجف‌آباد با شرایط ویژه برگزار می‌شود

مسئول هیئت رزمندگان اسلام نجف آباد گفت: روضه دهه اول محرم حسینیه فاطمه زهرا نجف‌آباد در کمربندی شمالی این شهر و در جوار مزار شهدای گمنام، امسال با شرایط ویژه و رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سیف‌الله رشیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد گفت: کارشناسان بهداشتی بعد از بازدید از محل حسینیه فاطمه الزهرا (س) با توجه به سقف مرتفع ۲۶ متری و مساحت پنج هزار متر مربعی این حسینیه برپایی مراسم روضه را با رعایت شیوه‌نامه‌های خاص، بلامانع اعلام کردند.

وی ادامه داد: قرار است در برگزاری این مراسم، برنامه پذیرایی صبحانه و چایی حذف شده و بیش از ۲۵۰۰ صندلی در سطح حسینیه با فاصله اجتماعی مناسب چیده شده و استفاده از ماسک برای تمامی شرکت کنندگان الزامی شود.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام نجف آباد افزود: مدت زمان برگزاری این مراسم نیز یک ساعت کاهش پیدا کرده و از حوالی شش و نیم صبح تا هشت و نیم صبح برگزار شده و علاوه بر استفاده از مواد ضدعفونی کننده در ورودی‌ها، پذیرایی از شرکت‌کنندگان به توزیع نان قندی بسته‌بندی شده محدود می‌شود.

برگزاری متفاوت مراسم شیرخوارگان حسینی در نجف آباد

سید علی طباطبایی مدیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر شهرستان نیز با اشاره به لغو برگزاری حضوری مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برنامه را که در یکی از نقاط شهر بدون حضور جمعیت و با حضور سخنران و مداحان به یاد شهید سلیمانی ضبط خواهد شد، از ساعت ۹ صبح به صورت پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام مجمع به نشانی @mjalisaghar_ir  دنبال کنند.

طباطبایی با اشاره به برگزاری منظم این برنامه طی سال‌های اخیر ادامه داد: پیش از این با ارسال پیامک به والدین نوزادان متولد شده در دو سال منتهی به زمان برنامه، از آن‌ها دعوت می‌شد با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی سطح شهر و برخی دیگر از مراکز ثبت‌نام کرده و بسته‌های ویژه شرکت در مراسم شیرخوارگان را دریافت کنند ولی امسال این کار با شیوه‌ای متفاوت انجام خواهد شد.

طباطبایی از آماده‌سازی بیش از ششصد بسته شامل لباس، سربند، ماسک، نبات تبرکی آستان قدس، کتاب و بروشورهای تربیتی خبر داد و اظهار کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، شماره تلفن والدین نوزادان متولد شده سال جاری گرفته شده و خادمان این مجموعه در حال تماس با تمامی آن‌ها هستند تا برای تحویل بسته‌ها به خانواده‌های داوطلب شرکت در برنامه هماهنگی لازم بشود.

مطابق برنامه ریزی برای خانواده‌هایی که اعلام آمادگی کنند، بسته‌های تهیه شده در محل منزل تحویل داده می‌شود تا بتوانند در راستای تحقق شعار «هر خانه یک حسینیه» به صورت زنده برنامه شیرخوارگان را دنبال کنند.

مدیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر شهرستان در پایان گفت: قرائت نذرنامه، مهم‌ترین بخش این برنامه است که هم‌زمان با توزیع بسته‌ها بین خانواده‌ها، توضیحات لازم ارائه خواهد شد تا تمامی مادران در کنار فرزندان خود این متن را هماهنگ با برنامه زنده بخوانند.

کد خبر 438408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.