اصلاح‌طلبان تماشاچی انتخابات ۱۴۰۰؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

خباز: سکوت بزرگان شایسته نیست

محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح طلب و استاندار سابق دولت روحانی، با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و همچنین در خصوص پیشنهاد تشکیل یک شورای مشورتی متشکل از ریش سفیدان اصلاح طلب برای هدایت نیروهای این جناح سیاسی، اظهار کرد: شرایط موجود را نمی‌توان یک فضای مطلوب برای اصلاح طلبان دانست، زیرا یک فضای «بی تصمیمی» بر این جریان سیاسی حاکم شده است.

وی افزود: گاهی دیر تصمیم گرفتن و حتی عدم اتخاذ تصمیم، به مثابه یک «تصمیم بد» است که به نظر می‌رسد این شرایط برای اصلاح طلبان در حال وقوع است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن گروه‌های سیاسی، گفت: در شرایطی که مردم پس از انتخابات اسفندماه دچار نوعی از دل‌مردگی سیاسی شده‌اند، باید تمامی گروه‌های سیاسی کشور خود را در قبال اتفاقات پیش آمده مسئول بدانند و در مسیر تغییر این فضا حرکت کنند.

خباز تصریح کرد: کشور در شرایط بسیار حادی قرار گرفته که شاید نظیر آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد. در این شرایط گروه‌های سیاسی نمی‌توانند نقش یک تماشاچی صرف را بازی کنند و منتظر بمانند که اتفاقی رخ خواهد.

ظلم به آیت‌الله هاشمی دامنگیر مدیران صداوسیما نیز خواهد شد

محسن هاشمی گفت: ۱۵ سال است که صداوسیما و برخی رسانه‌های رسمی، رویکردی تخریبی علیه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیش گرفته‌اند و این رویکرد را حتی ۴ سال پس از رحلت ایشان ادامه می‌دهند.

وی افزود: ۱۵ سال است که صداوسیما و برخی رسانه‌های رسمی، رویکردی تخریبی علیه آیت‌الله هاشم‌رفسنجانی در پیش گرفته‌اند و این رویکرد را حتی ۴ سال پس از رحلت ایشان ادامه می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پاسخگویی در برابر تهمت‌ها، تخریب‌ها، تقطیع‌ها و تحریف‌ها حق هر شهروندی است اما این حق از شخصیتی که شناسنامه انقلاب است دریغ شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر صداوسیما اختیار دادن فرصت پاسخگویی را ندارد که حرجی بر آن نیست اما اگر این تصمیم و سلیقه مدیران آن است که جای گله دارد و این ظلم دامنگیر آنها نیز خواهد شد.

ارائه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه به اعضای کمیسیون عمران

رحمت الله فیروزی پوربادی ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون آقای نوبخت حضور یافتند و گزارشی از وضعیت بودجه کشور و چالش‌های موجود به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: نمایندگان نیز در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلات بودجه‌ای پروژه‌ها و بخش‌های مختلف حوزه‌های انتخابیه خود اشاره داشتند و آقای نوبخت نیز قول رسیدگی دادند.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: همچنین آقای نوبخت در خصوص مسائل مرتبط با بازنشستگان و کارمندان بخش‌های مختلف قول‌های خوبی دادند که ان‌شاءالله عملیاتی شود.

فیروزی افزود: همچنین در خصوص بازنگری در برخی از ردیف‌های بودجه‌ای نیز مباحثی در کمیسیون مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

ماده اولیه واکسن کرونا در کشور ساخته شده است

زهرا شیخی، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برای بررسی آخرین وضعیت تولید و واردات دارو در کشور برگزار شد.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت این موضوع را مطرح کردند که چرا تعدادی از داروهای تولید داخل در کتاب دستور دارویی (فاراماکوپه) قرار نمی‌گیرد؟ توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو این بود که مشکلات بیمه‌ای بر سر راه است که این توضیح مورد قبول اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی موضوع تأثیر داروهای کرونا بر درمان این بیماری را یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و افزود: سوال اعضای کمیسیون این بود که کدام داروها بر درمان کرونا تأثیرگذار است این توضیح داده شد که با توجه به تغییر سریع رفتار ویروس کرونا نمی‌توان گفت که کدام دارو برای درمان تأثیرگذار تر خواهد بود که بتوان بر روی تولید آن سرمایه گذاری کرد.

شیخی گفت: طبق توضیحات داده شده ماده اولیه واکسن کرونا در کشور ساخته شده منتهی میزان اثربخشی آن در بهترین حالت ۷۹ روز است و بعد از آن باید مجدداً واکسن تمدید شود. اینها همه به خاطر تغییر رفتار ویروس است که باید بر روی آن تأمل کرد.

حضور وزیر کار در جلسه کمیسیون بودجه / ارائه گزارش وضعیت اشتغال

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با اشاره به نشست عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شریعتمداری که به همراه معاونانش در این جلسه حضور یافته بود، گزارش عملکرد و اقدامات به عمل آمده در راستای وظایف وزارتخانه با محوریت گزارش وضعیت اشتغال کشور، عملکرد وزارتخانه در حوزه‌های صندوق‌های بازنشستگی، فروش سهام شستا و سازمان هدفمندی یارانه‌ها را ارائه کرد.

وی با اشاره به طرح دیدگاه‌های نمایندگان در این جلسه یادآور شد: تعامل خوبی به ویژه در بحث تأمین اجتماعی صورت گرفت و مطالب مهمی در بحث ایجاد اشتغال، وام حمایت از مشاغل آسیب دیده در کرونا، بیمه کاری و … مطرح شد.

کد خبر 438382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.