حاجی میرزایی: آموزش و پرورش بستر انس دانش‌آموزان با قرآن را مهیا می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش موظف است بستری برای انس دانش آموزان با قرآن، نماز و عترت فراهم کند.

به گزارش ایمنا به نقل از محسن حاجی میرزایی امروز سه شنبه در آئین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در بستر شبکه شاد اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف است بستری را برای انس دانش آموزان با قرآن، نماز و عترت فراهم کند، در واقع تکلیف شده که فرزندان با قرآن و تدبر در این کتاب آسمانی آشنا و برای زندگی سالم و مبتنی بر باورهای دینی آماده شوند

وی آمار شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را بیش از هفت میلیون دانش آموزان ذکر کرد که از این میان ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مرحله نهایی ملی مشارکت داشتند و آثار خود را در معرض داوری قرار دادند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری مسابقات و داوری آثار به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و جلوگیری از تجمعات انسانی به صورت مجازی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در کشور افزود: جهان در شرایط شیوع کرونا وارد زیست‌بوم جدیدی شده است، به همین دلیل از نیمه دوم سال گذشته تمامی آموزش و فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در بستر شبکه شاد ادامه پیدا کرد.

حاجی میرزایی گفت: خانواده‌ها درخواست داشتند فعالیت‌های دانش آموزان در محیط امن مجازی ادامه پیدا کند، بنابراین فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز هم در بستر شبکه شاد ادامه پیدا کرد.

وی مسؤولیت در قبال قرآن را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مسلمانان دانست و گفت: در قرآن و عبارت‌های ائمه، قرائت، تدبر، انس، حمل معانی و معارف قرآن در زندگی و رفتار مسلمانان جز مهم‌ترین وظایف است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در نظر دارد که به نحوی کامل و دقیق در راستای انس بیشتر دانش آموزان با قرآن، نماز و اهل بیت گام بردارد، ادامه داد: نسل جدید در شرایط امروز جامعه و تغییرات گسترده در معرض مخاطرات بسیاری قرار دارند، از این رو یکی از گام‌های مهم برای زندگی مأنوس کردن دانش آموزان با قرآن است.

حاجی میرزایی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه باید دانش آموزان را به سمت تربیت سوق دهد، بر این اساس دانش آموزان علاوه بر آگاهی نسبت به علم، آموزش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، زیبا شناختی باید در ابعاد اخلاقی و اعتقادی نیز رشد یابند تا شخصیت متوازنی پیدا کنند و به همین منظور در اهداف آموزش و پرورش توجه به قرآن، عترت و نماز در اولویت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 438369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.