میزبانی فرابورس از اولین شرکت زراعی در سال ۹۹

امروز سه‌شنبه (۲۱ مرداد) فرابورس ایران، هشتاد و چهارمین نشست «یک دیدار، یک عرضه» خود را به مناسبت عرضه اولیه ‏شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد «زملارد» برگزار کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرا بورس ایران، «حسین معصومی» در نشست خبری زملارد به عنوان دهمین عرضه اولیه امسال فرا بورس گفت: سرمایه این شرکت اکنون ۳۰۰ میلیارد تومان است و از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» به شمار می‌رود.

وی سهامداران عمده این شرکت را معرفی کرد و گفت: ۹۹.۹۹ درصد از ۳۰۰ میلیون سهام شرکت زملارد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین است و شرکت‌های کشت و دامداری فکا، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سرمایه‌گذاری هامون شمال و کارگزاری رسمی بیمه تأمین آینده هر کدام دارنده ۱۰۰۰ سهم زملارد هستند.

مدیرعامل این شرکت در ادامه سود هر سهم شرکت ملارد شیر در سال ۹۸ را ۶۰ تومان اعلام کرد و اظهار کرد که پیش‌بینی شده سود هر سهم زملارد در سال ۹۹ به ۸۴ تومان برسد.

معصومی از مزایای رقابتی شرکت ملارد شیر را موقعیت مکانی و جغرافیایی آن در استان البرز به دلیل نزدیکی به بازار مصرف شیر خام کشور یعنی کارخانه‌های لبنی معتبر، دانست و افزود: با توجه به اینکه کیفیت شیر این شرکت مورد تأیید شرکت‌های لبنی معتبر است، همواره تقاضا برای شیر تولیدی زملارد وجود دارد. علوفه مورد نیاز شرکت ملارد شیر نیز از استان‌های قزوین، کرمانشاه، همدان و البرز تأمین می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست، سرانه مصرف شیر در دنیا و ایران را مقایسه کرد و گفت: سهم ایران از ۸۵۰ میلیون تُن شیر تولیدی در دنیا، بیش از ۹ میلیون تن در سال یعنی معادل حدود یک درصد است و رتبه اول در زمینه تولید شیر در جهان نیز به کشور هند اختصاص دارد.

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد که سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور ما بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم بوده و نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است در حالی که این سرانه در کشورهای توسعه‌یافته بین ۳۰۰ تا ۳۷۰ کیلوگرم است.

قرار است ۱۵ درصد از کل سهام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر عرضه اولیه شود که ۳۹ میلیون سهم در دامنه قیمتی ۲۰۰۰ تا ۲,۱۰۰ تومان به عموم خریداران عرضه می‌شود و ۶ میلیون سهم نیز شنبه به صندوق‌ها اختصاص می‌یابد. زمان ثبت سفارش برای شرکت در این عرضه نیز از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۷:۰۰ امروز بیست‌ویکم مردادماه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 438368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.