اعلام آمادگی ناجا برای همکاری با دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا

فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی کامل این نیرو برای همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با کمک رسانه‌های گروهی و اطلاع‌رسانی به موقع می توان از بروز مشکلات پیشگیری و مردم را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مطلب را سردار حسین اشتری امروز (سه شنبه) در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) که با حضور فرماندهان، رؤسا و نمایندگانی از نیروهای مسلح و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، عنوان کرد.

وی در بخشی از این نشست ضمن تشکر از اقدامات کمیته ملی مقابله با کرونا به خصوص همکاری و تعامل علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تشکیل تیم‌های تلفیقی نیروی انتظامی با نمایندگان وزارت بهداشت که بر اصناف و مراکز خرید و نظایر آن نظارت می‌کنند، اقدام مؤثری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا است. البته اگر تعداد همکاران وزارت بهداشت افزایش یابد این امر تقویت خواهد شد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس آمادگی دارد تا تیم‌های تلفیقی این نیرو با وزارت بهداشت را افزایش دهد، افزود: این موضوع مستلزم این است که تعداد نمایندگان وزارت بهداشت در این تیم‌های تلفیقی که توصیه‌های تخصصی خود را به مسئولان اصناف و مراکز خرید ارائه می‌دهند، افزایش یابد تا اثربخشی دو چندانی در اجرای مأموریت‌های محوله مشاهده شود.

اشتری با بیان اینکه اقلام بهداشتی احتکاری کشف شده با نظر وزارت بهداشت و دادستان توزیع می‌شود، افزود: با توجه به بازخورد موجود در جامعه به نظر می‌رسد، اقلام بهداشتی که به دست مردم می‌رسد به قیمت مصوب نیست اگر توصیه و تأکیدی به وزارت صمت شود که این اقلام با نرخ مصوب در اختیار مردم قرار گیرد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در زمینه تولید ماسک و برخی اقلام بهداشتی فعالیت دارند که این موضوع نیاز خودشان را تأمین می‌کند و این واقعاً مؤثر است، گفت: با توجه به اینکه پلیس به مردم تذکر می‌دهد تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، نیاز است تا اقلام بهداشتی با قیمت‌های مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دو موضوع انتخابات میان دوره‌ای و کنکور را در پیش رو داریم، افزود: نیروی انتظامی آمادگی کامل برای همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها در زمینه اقدامات مقابله‌ای با شیوع کرونا را دارد که با کمک رسانه‌های گروهی و اطلاع رسانی به موقع می‌توان از بروز مشکلات پیشگیری و مردم را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کرد.

ناجا در میان نیروهای مسلح، نقش اصلی در مبارزه با کرونا را برعهده دارد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه ضمن تشکر از مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل عملکرد مؤثر در مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در نیروهای مسلح، نیروی انتظامی نقش اصلی را در این زمینه بر عهده دارد که طی یک هفته اخیر حدود ۱۴ هزار بازدید توسط تیم‌های تلفیقی این نیرو با نمایندگان وزارت بهداشت از مراکز خرید، اصناف و … صورت گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه باید به سمت نظارت‌های مردمی حرکت کرد، گفت: با توجه به کمبود نیروی متخصص نیاز است تا از خود مردم برای نظارت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت وظیفه‌اش در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی به خصوص ماسک ارزان قیمت به مردم است، گفت: با اطلاع رسانی و کمک رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما، مردم نیز می‌توانند با تولید ماسک خانگی در این راه کمک شایانی کنند.

معاون وزیر بهداشت در ارتباط با انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این انتخابات قرار است در ۱۱ حوزه انتخاباتی و ۲۱ شهریور ماه برگزار شود.

رئیسی با بیان اینکه اگر برگزاری کنکور، انتخابات و مسائلی از این دست با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: عقب انداختن مسئله‌ای مانند کنکور به بهانه ترس از شیوع ویروس کرونا به مراتب آسیب بیشتری در پی دارد.

وی ادامه داد: برگزار نشدن کنکور می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بدنه نظام آموزشی کشور وارد کند، داوطلبان از مدت‌ها قبل منتظر چنین روزی بودند و خود را برای آن آماده کرده‌اند، درست مانند دوندگان مسابقه دوی ماراتن که به خط پایان رسیده‌اند، حال اگر کنکور را به تعویق بیندازیم لطمه جبران ناپذیری به داوطلبان وارد می‌شود.

در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی در محل فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) برگزار شد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ارتباط تصویری زنده گفت: این جلسه در ادامه مسیر همکاری نیروهای مسلح با سیستم درمانی بهداشتی کشور انجام شد تا نمایندگان این نیروها از نزدیک در روند چالش‌های جهانی تولید واکسن کرونا قرار گیرند و همچنین اقدامات کمیته ملی مقابله با کرونا در ایران و جهان ارائه و با پیش بینی‌های علمی، تصویری از ماه‌ها و سال‌های آینده شکل بگیرد تا بتوانند برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این خصوص انجام دهند.

در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین رؤسای کمیته‌های این قرارگاه حضور داشتند.

کد خبر 438367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    خسته نباشید سردار اشتری که در قلب ما جای دارید ای کاش ناجا زودتر برای مقابله با کرونا پا جلو میگذاشت