بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان این هفته به استان‌ها ابلاغ می‌شود

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم به استان‌ها در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد جعفری، اظهار کرد: در سنوات گذشته در فصل تابستان زمانی که دانش‌آموزان در حال گذراندن اوقات فراغت خود بودند، کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در مجتمع‌های آموزشی و ورزشی فعالیت می‌کردند و دانش‌آموزان تحت نظر مربیان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت داشتند.

وی افزود: اما امسال شرایط کاملاً متفاوت است از زمان شیوع بیماری کرونا کار آموزش به سمت فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزش و شبکه شاد رفت، ما نیز فعالیت‌های مختلفی را در شبکه شاد و تلویزیون از طریق شبکه آموزش، چهار، شبکه دو و پنج اجرا کردیم.

جعفری اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان بحث آموزش و امتحانات دانش‌آموزان تمام شده است، و از طرفی مصوبه ستاد ملی کرونا و تعیین وضعیت سفید، زرد و قرمز در شهرهای کشور، فعالیت‌های ما نیز تقسیم شده است؛ در وضعیت سفید فعالیت‌های کانونی ما در رشته‌های ورزشی مانند سنوات گذشته کار خود را انجام می‌دهند و در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین و مقررات موجود در دستورالعمل‌ها فعالیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

تهیه یک مکمل برای فعالیت‌های ورزشی در کانال‌های ورزشی

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیاز به یک مکمل برای فعالیت‌های ورزشی در کانال‌های ورزشی داریم، تصریح کرد: در شبکه شاد، کانالی تحت عنوان کانال فعالیت‌های ورزشی تعریف شده است و رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، طناب زنی، حرکات اصلاحی و بدنسازی در این کانال ارائه می‌شود. با همکاری فدراسیون ورزشی کشور و استان‌ها، فیلم‌های مختلف از رشته‌های ورزشی در سه سطح مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته تحت نظر مربیان ملی و بین المللی در این شرایط تهیه شده است.

وی ادامه داد: این فیلم‌ها در شرایط عادی که دانش‌آموزان در وضعیت سفید هستند و می‌توانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند قابل استفاده برای مربیان در سراسر کشور است و حتی برای استفاده افراد در منزل نیز طبق یک جدول زمان‌بندی در کانال ورزشی شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

جعفری، گفت: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت به دستور مهرزاد حمیدی دستورالعملی تحت عنوان ارتقای کانال‌های تربیت بدنی و سلامت در شبکه شاد به معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها ابلاغ شد. ما اکنون ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی متخصص و مراقب سلامت و حدود ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ آموزگار پایه آموزش دیده در حوزه‌های تربیت بدنی داریم که سرفصل‌های درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی را در سال گذشته در قالب حدود ۴۰ ساعت آموزش ضمن خدمت، آموزش دیدند.

جشنواره تدوین محتوای آموزشی درس تربیت بدنی

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم وضعیت درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی را نسبت به شرایط مشخص کنیم جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره تدوین محتوای آموزشی درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در منزل تدوین شده است که با توجه به کتاب راهنمای معلم خواهد بود.

وی افزود: دبیرخانه کشوری این جشنواره استان خراسان شمالی است و بخشنامه آن به تمام استان‌ها ابلاغ شده است. در این جشنواره معلمان تربیت بدنی در سراسر کشور درگیر تولید محتوای متناسب برای شبکه شاد می‌شوند که این جشنواره در سطح منطقه برگزار خواهد شد.

به گفته جعفری افرادی که آثارشان در این جشنواره برتر شده است از سوی استان در کارگروه تدوین محتوا دعوت خواهند شد و به عنوان افراد متخصص و سرگروه‌های آموزشی در حوزه تدوین محتوا در قالب یک تیم انتخاب می‌شوند تا برای سال تحصیلی به عنوان محتوای فاخر در کانال شبکه شاد بارگذاری شود.

بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های بسته تحولی این معاونت و دفتر را تحت عنوان بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم دانست و به پانا گفته است که این بسته در دو هفته گذشته رونمایی شد و این دستورالعمل در این هفته به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل به دنبال این موضوع هستیم که با توجه به اهداف سند تحول بنیادین که به سلامت جسمانی و آمادگی بدنی دانش‌آموزان تاکید دارد، آگاهی‌بخشی فراگیر را به والدین و دانش‌آموزان درباره قد و وزن بدهیم.

جعفری از آغاز این پروژه در هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: در شرایطی که کرونا وجود دارد این بسته تحولی با حمایت والدین اجرا خواهد شد و قد و وزن دانش‌آموزان اندازه گیری می‌شود سپس به افراد توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت‌های بدنی با توجه به کتابچه‌های آماده شده ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی توضیحاتی به این افراد که غربالگری شده‌اند داده می‌شود چراکه تاکید ما بر آگاهی بخشی دانش‌آموزان و والدین است تا موارد تغذیه‌ای دانش‌آموزان اصلاح شود و بتوانیم از خطرات اضافه وزن و چاقی جلوگیری کنیم.

کد خبر 438347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.