استفاده از ماسک در پاریس اجباری شد

شهردار پاریس اعلام کرد از دهم ماه آگوست، استفاده از ماسک برای عمومی مردم در بسیاری از مکان‌های پرتراکم شهر اجباری است. افرادی که از این قانون سرپیچی کنند با برخورد جدی مأموران امنیتی مواجه خواهند شد و باید جریمه نقدی پرداخت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون استفاده اجباری ماسک که توسط شهردار و رئیس پلیس در واکنش به افزایش قابل توجه آمار افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ وضع شده، قرار است به مدت یک ماه برای مکان‌های عمومی مشخصی در سراسر پایتخت فرانسه اعمال شود. طبق این محدودیت جدید، استفاده از ماسک برای تمام افراد بالای ۱۱ سال در مکان‌های شلوغ اجباری است و بی‌توجهی به آن پیگرد قانونی خواهد داشت. آمار حاکی است که پاریس در حال تجربه موج دوم گسترش ویروس کروناست و روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از مردم پایتخت به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند.

از سوی دیگر، گزارش‌های ارائه شده از سوی مراکز درمانی پاریس نشان می‌دهد که بخش اعظم افراد مبتلا به ویروس کرونا در موج دوم شیوع آن را جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهد که در ردیابی این بیماران مشخص شده اغلب آن‌ها در مکان‌های عمومی پرتراکم به کووید -۱۹ آلوده شده‌اند. به همین دلیل مقامات رسمی پاریس استفاده از ماسک را برای تمام افراد بالای ۱۱ سال که در مکان‌های پرتراکم شهر تردد می‌کنند و امکان رعایت فاصله اجتماعی را ندارند اجباری کرده‌اند. کسانی که از دستور فوق سرپیچی کنند موظف به پرداخت ۱۳۵ یورو جریمه به مأموران امنیتی هستند که در سراسر مکان‌های شلوغ شهر پراکنده شده‌اند.

لیست تمام مکان‌هایی که استفاده از ماسک در آن‌ها اجباری شده است در وب‌سایت شهر منتشر شده است که البته شهردار پاریس اعلام کرده که این لیست قابل تغییر است و بسته به تغییر وضعیت شیوع کرونا ممکن است در هفته‌های آینده مناطقی از آن حذف یا به آن اضافه شود.

کد خبر 438336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.