پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری تهران برای مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک

اعتراض فرمانداری به مصوبه «اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» از سوی شورای شهر تهران پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای شهر تهران نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه «اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» را بررسی کردند که در این زمینه محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گزارش کمیسیون در این باره را ارائه کرد.

وی گفت: در جلسه صبح امروز با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و با استناد به قوانین فرادستی در این باره ایراد گرفته شده از سوی فرمانداری قابل حل است.

علیخانی به برخی از این قوانین اشاره کرد و افزود: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که حتی در مورد پرداخت هزینه مترو و اتوبوس در داخل شهر پیش بینی شده است و این افراد را معاف کرده و صراحتاً اعلام شده که بنیاد باید تأمین اعتبار را انجام دهد، وجود دارند.

وی اضافه کرد: چون در قوانین فرادستی این موضوع مطرح شده پیشنهاد کمیسیون این است که در مواردی که وفق قوانین فرادستی تأمین اعتبارات لازم بر عهده دستگاه‌های دولتی است، شهرداری تهران موظف است تخفیف اعمال شده را به حساب بدهکاری دستگاه‌ها منظور کند تا در اقدامات مالی شهرداری منظور شود.

ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ادامه ایراد گرفته شده را به دلیل غیر مستقیم بودن از نظر این کمیسیون غیرقابل قبول خواند و گفت که شورای شهر باید بر اجرای مصوبه خود تأکید کند.

بر این اساس نظر کمیسیون عمران با ۱۴ نفر رأی موافق از میان ۱۵ عضو حاضر در شورای شهر به تصویب رسید و به این ترتیب تبصره ۱۲ با نظر این کمیسیون تغییر پیدا خواهد کرد.

همچنین در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران یک فوریت لایحه «معرفی هشت نفر از کارکنان رسمی شهرداری جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب» بررسی شد که با ۱۶ رأی از ۱۶ عضو حاضر در شورا به تصویب رسید.

کد خبر 438311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.