ابلاغ بسته تحولی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی

سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بسته تحولی بالندگی و توانمندسازی نیروی انسانی را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا، سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به استناد ماده ۲۷ قانون تأسیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و در اجرای بند ۲ بخشنامه ابلاغی وزیر آموزش‌وپرورش و با رویکرد استفاده از بسته‌های تحولی، بسته تحولی بالندگی و توانمندسازی نیروی انسانی را به استان‌ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: به‌منظور اجرای دوره‌های آموزشی توانمندسازی نیروی انسانی و نیز ضرورت دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای کارکنان شاغل در مدارس غیردولتی تا مهرماه سال ۱۴۰۲، این دستورالعمل جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود. لذا ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس mosharekatha.ir از تاریخ یکم مرداد ۹۹ تا ۱۰ شهریور ۹۹ انجام می‌شود و مجریان برگزارکننده دوره‌های آموزشی کلیه مؤسسات و مراکز آموزشی دارای مجوز صلاحیت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز توسط نماینده منتخب شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی کشور معرفی شوند.

این بخشنامه در ادامه می‌افزاید: با توجه به شیوع بیماری کووید -۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوره‌های آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ عموماً به‌صورت الکترونیکی و پروژه محور اجرا می‌شود. بر اساس بند ۲ این دستورالعمل معلمان و کارکنانی که در سنوات قبل دوره‌های مربوطه را از طریق مراکز مجاز و صاحب صلاحیت گذرانده و موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند حضور آن‌ها در این دوره الزامی نیست.

بر اساس این دستورالعمل؛ پرداخت هزینه هر دوره آموزشی (دوره‌های الزامی) ۶۰ درصد آن به عهده مؤسسان و ۴۰ درصد آن بر عهده کارکنان شاغل در مدارس غیردولتی و هزینه دوره‌های اختیاری بر عهده فراگیر (شاغل) خواهد بود لذا مسئولیت نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی و حُسن اجرای دوره‌های بدو و ضمن خدمت و دانش‌افزایی معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی بر عهده شورای هماهنگی مؤسسان استان و اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان خواهد بود.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ برگزاری هر نوع دوره آموزشی برای مؤسسان و کارکنان مدارس غیردولتی صرفاً در قالب این دستورالعمل و از طریق سامانه مشارکت‌ها امکان‌پذیر است. همچنین با توجه به پیشنهاد مدارس غیردولتی و هماهنگی به‌عمل‌آمده با شورای مؤسسان، دوره‌های آموزشی سند تحول بنیادین با ۷۵ درصد تخفیف، اجرا می‌شود.

کد خبر 438310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.