به ایمنی بوستان‌ها و پارک‌های محلی تهران توجه شود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران درخصوص لزوم ایمن سازی بوستانها و پارک‌های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها سومین تذکر را به شهردار تهران داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، در جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیأت رئیسه شد، نوشت: در نخستین دقایق صبح روز یکشنبه ۱۹ مردادماه، نوجوان ۱۴ ساله‌ای که درحال بازی سرمستانه پینگ‌پنگ با پدرش بود، هیچ گاه تصور نمی‌کرد که قرار است تا دقایقی دیگر کابوس مرگ بر شانه‌هایش بنشیند و قهقهه‌های کودکانه اش جایش را به ضجه‌های پدر و مادر و خانواده اش بدهند. این ضایعه دلخراش را به خانواده داغدار این فرزند تهران تسلیت عرض می‌کنم و از حادثه پیش آمده متأثر و از شهرداری تهران گلایه‌مندم.

وی در ادامه افزود: در این روزهای گرم تابستانی تنها دلخوشی کم هزینه اکثر شهروندان تهرانی، حضور در بوستان‌ها و پارک‌های محلی است؛ حضوری که نبود توجه به ایمنی تجهیزات و فضای امن بوستان می‌تواند این شادی و دلخوشی را با رقم زدن حادثه‌هایی اجتناب ناپذیر به کام خانواده‌ها تلخ کند.

فراهانی تاکید کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد بروز حوادثی همچون مرگ دلخراش فاطمه عزیز در پارک کوهسار منطقه ۱۵ تا شکستن دست پسر بچه‌ای در پارکی دیگر و اخباری تلخ‌تر بوده‌ایم، حادثه‌هایی که علتش را می‌توان در کوتاهی و کم کاری، ضعف نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران توسط واحدهای اجرایی شهرداری مناطق و نواحی دانست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمال در نگهداشت تجهیزات بوستان‌ها که گاهی سبب مرگ کودکان و نوجوانان شهر و داغدار شدن پدر و مادری که برای طی کردن لحظاتی شاد به بوستان‌های شهر رفته‌اند می‌شود، افزود: این امر گناهی نابخشودنی است که ابراز تأسف و تسلیت من و شما همکاران عزیز نیز مرهمی بر این داغ نخواهد بود و تنها راه چاره ایمن ساختن بوستانها و تفرجگاه‌های شهری است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس و با عنایت به اهمیت فراهم کردن فضایی امن و ایمن برای حضور شهروندان معزز تهرانی در بوستان‌ها و پارک‌های محلی در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به ایمنی بوستانها، پارک‌های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده ها» برای سومین بار به شهردار محترم تهران تذکر می‌دهم.

وی ادامه داد: جای تأسف است که علی رغم دو تذکر قبلی اینجانب در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ گام جدی در این زمینه برای پیشگیری از تکرار این حوادث ناگوار برداشته نشده است.

فراهانی در پایان تاکید کرد: بر همین اساس لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث و سوانح ناشی از نبود ایمنی تجهیزات و فضاهای موجود در بوستان‌ها و پارک‌ها از طریق تشدید نظارت بر عملکرد پیمانکاران مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 438298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.