قاسمی: خبرنگار امانت دار جامعه است

معاون سیاسی-امنیتی استاندار اصفهان گفت: برای اینکه بتوانیم عقلانیت، صبوری و پذیرش نقد متقابل و با استدلال را ترویج دهیم، باید از انتشار سلایق خود پرهیز کنیم؛ زیرا خبرنگار امانت دار جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی قاسمی ظهر امروز ۲۱ مردادماه ماه در وبینار گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: اهمیت اطلاع رسانی و خبر در هر دوره‌ای موجب بیداری و آگاهی و اصلاح بوده است و بر اساس آن اصلاح صورت می‌گرفته است. جامعه بی خبر یک جامعه منزوی است؛ بنابراین رسالت خبرنگاران ایجاد حلقه اتصال میان مردم و مسئولان بوده و اگر این اتصال صورت نگیرد رسالت خبرنگاری نیز اجرا نشده است. هر تحولی که شکل می‌گیرد مرهون تلاش خبرنگارانی است که باعث رشد و توسعه جوامع می‌شوند.

مسئولان نباید از ارتباط با خبرنگاران دوری کنند

وی افزود: خبرنگاری فراتر از یک شغل است؛ زیرا فعالیتی ایثارگرانه بوده و قابل مقایسه با هیچ شغل دیگری نیست و نمی‌توان برای آن ارزش تعیین کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحمل و مدارا است و در این صورت است که انجام فعالیت‌ها راحت‌تر می‌شود. برای اینکه بتوانیم عقلانیت، صبوری و پذیرش نقد متقابل و با استدلال را ترویج دهیم، باید از انتشار سلایق خود پرهیز کنیم؛ زیرا خبرنگار امانت دار جامعه است. یکی از اشکالاتی که در جامعه خبری وجود دارد این است که اگر نقصی در سخنان مسئولان وجود داشته باشد، خبرنگاران باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مسئولان نیز نباید از ارتباط با خبرنگاران دوری کنند. این ارتباط باید دو سویه و با اعتماد صورت بگیرد. خبرنگاران هم باید در انتقال خبر از حدس و گمان پرهیز کنند؛ زیرا پیش داوری در نقش اصلی آنها اختلال ایجاد می‌کند.

اصحاب رسانه نقش مهمی در ترویج عقلانیت دارند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی را در ترویج عقلانیت دارند و باید تلاش کنند کارگزاران از فضای محدود خود خارج کنند. زمانی که خبرنگاران به مسائل اساسی نپردازند، مسئولان از جهت‌گیری اصلی خود خارج می‌شوند.

قاسمی ادامه داد: در آستانه هفته دولت هستیم و از خبرنگاران درخواست داریم که اخبار و دستاوردهای دولت را در این شرایط بد اقتصادی با پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای انعکاس دهند تا فضای اعتماد و امید در جامعه زنده بماند.

همه باید از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی کنند

وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم گفت: محرم در فرهنگ ما یادآور ایثارگری‌های نهضت حسینی است. متأسفانه امسال با پدیده شیوع بیماری کرونا رو به رو هستیم و باید ملاحظات لازم را رعایت کنیم. خبرنگار می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه برعهده داشته باشد.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد پیروی از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: همه باید در تبعیت از مقام معظم رهبری از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی کنند و خبرنگاران می‌توانند با کمک در این راه، از گسترش این بیماری جلوگیری کنند. مردم نیز در این ایام نذورات بسیاری را آماده کرده‌اند که از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم آنها را به سوی نیازمندان سوق دهند.

قاسمی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای با حضور نهادهای چهارگانه رسانه‌ای اصفهان و استانداری برگزار شود تا مشکلات این حوزه بررسی و دسته بندی شده و برخی از آنها پیگیری شود. درخواست می‌کنیم یک عضو از مجموعه مطبوعات نیز در این جلسات حضور داشته باشد تا مشکلات خبرنگاران مطرح شود.

کد خبر 438294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.