۳۰ هکتار بافت فرسوده شهر بافق ارزش تاریخی دارد

شهردار بافق گفت: ۳۰ هکتار از ۳۹۰ هکتار بافت فرسوده و قدیم مرکز این شهرستان ارزشمند و ارزش تاریخی دارد.

به گزارش ایمنا، سید علی نوروززاده اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری، احیا و بازآفرینی بافت فرسوده با هدف ایجاد امید و امنیت در فضایی پر از شور و نشاط زندگی است و سال‌های اخیر یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دارد، احیای بافت‌های تاریخی با همکاری دستگاه‌های متولی در قالب اقدام جامع مشترک بوده است.

وی، بافت تاریخی را میراث گذشتگان دانست و عنوان کرد: حفظ و مرمت و بهسازی بافت تاریخی باعث جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری می‌شود و پارسال مجموعه تاریخی حوض بازو (شامل چند اثر) با ۱.۵ میلیارد ریال و با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق مرمت شد.

شهردار بافق تصریح کرد: محور تاریخی حاشیه حمام ملأ مراد با توجه به قدمت و ارزش فرهنگی در دستور بازآفرینی، مرمت، بهسازی و احیا قرار دارد و همچنین بازآفرینی بافت فرسوده میدان خان که اطراف امامزاده عبدالله (ع) واقع است، احیا آن از سال ۹۷ با پیش بینی دو میلیارد ریال هزینه آغاز شده و هم اینک شاهد مراحل پایانی اجرای طرح احیا و بازآفرینی این اثر تاریخی ارزشمند هستیم.

نوروززاده اضافه کرد: با بازسازی محله‌های تاریخی و بافت فرسوده، کالبد شهر کارآمدتر خواهد شد و زندگی به نحو مطلوب و بهتری استمرار پیدا می‌کند و نوسازی بافت‌های فرسوده برای توسعه شهری ضروری است ضمن اینکه وسعت بازسازی محدوده تاریخی و فرسوده شهر از ۲۲ هکتار به ۱۶۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برای ساماندهی مبلمان شهری و مدیریت حوادث غیرمترقبه، خصوصاً این شهر که بر روی گسل زلزله قرار دارد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

شهردار بافق گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های شهرداری توجه به محله‌های کمتر توسعه یافته است، ایجاد پارک مظفریه و روکش آسفالت این محله، نمونه‌ای از این رویکرد بشمار می‌رود.

نوروززاده اظهار کرد: ایجاد سه مجموعه پارک در محله‌های مختلف شهر، راه اندازی فضاهای فرهنگی، مرمت محور تاریخی از آستان امامزاده عبدالله (ع) تا میدان و بازارچه خان، ترمیم حوض بازو و محدوده بازارچه صنایع دستی و سوغات در محل میدان خان مهم‌ترین برنامه‌ها این نهاد، با مشارکت اداره میراث فرهنگی در حوزه احیا بافت تاریخی ارزشمند است.

منبع: ایرنا

کد خبر 438293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.