کنکور تا زمانی که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت نشود به تعویق می‌افتد

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای دولت و مجلس معتقد بودند که با توجه به آمار مبتلایان و متوفیان کرونا در کشور، برگزاری کنکورها به صلاح نیست، اما وزارت علوم و سازمان سنجش به طرز عجیبی اصرار بر این داشتند که کنکورها در موعد مقرر خود برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد نادری در گفت‌وگوی زنده خبری در خصوص احتمال تعویق یک ماهه کنکور اظهار کرد: وقتی بحث در مورد کنکور و بیش از یک میلیون داوطلب است باید قاطعانه تصمیم بگیریم. بلاتکلیفی که در این مدت برای داوطلبان کنکور ایجاد شده، خوب نیست.

وی افزود: نه تنها در زمینه برگزاری کنکور سراسری که در مورد تمامی کنکورها اختلاف نظر ایجاد شده است. برخی از اعضای دولت و مجلس معتقد بودند که با توجه به آمار مبتلایان و متوفیان کرونا در کشور، برگزاری کنکورها به صلاح نیست، اما وزارت علوم و سازمان سنجش به طرز عجیبی اصرار بر این داشتند که کنکورها در موعد مقرر خود برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از نامه سرگشاده بنده به شخص آقای رئیس جمهور و پافشاری نمایندگان مجلس، دو تا سه هفته کنکورهای دکتری و ارشد به تعویق افتاد، اما در بحث کنکور سراسری دوباره این مسئله را داشتیم و در همین راستا جلسات متعددی را با حضور وزرای علوم و بهداشت برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: پیامی که وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد برآمده از جلسه دیروز بود. در این جلسه بعد از اصرار بخشی از اعضای دولت، وزارت بهداشت و سازمان سنجش بر برگزاری کنکور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد؛ زیرا پروتکل‌های بهداشتی در دو کنکور قبلی اصلاً رعایت نشد و جلسه دیروز بحث‌ها حول محور لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

نادری تصریح کرد: در این جلسه وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بودند که وزیر علوم رعایت برخی از این اصول را در حوزه‌های امتحانی ناممکن دانست و در انتها به این نتیجه رسیدیم کنکور تا زمانی که وزارت علوم و سازمان سنجش بتوانند پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند به تعویق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: اختلافاتی در ستاد ملی کرونا برای تعویق کنکور وجود دارد. پیامی که وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده، به دلیل اختلافاتی بوده که در ستاد ملی کرونا وجود دارد؛ تاکید ما در مجلس هم این است که در ستاد ملی کرونا حرف اول و آخر را وزیر بهداشت بزند.

کد خبر 438287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ... IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 4
    همین وزیر بهداشت نبودن که 13 مرداد گفتن قطعا کنکور در زمان اعلام شده برگزار میشه؟ بابا بخدا مردم به اندازه کافی استرس دارن
  • شکیبا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 3
    این شرایط واقعن برای ما کنکوریها خوب نیست.... ما واقعن خسته شدیم چندماهه که در وضعیت یک ماه به کنکور موندیم و باز به تعویق میفته.... کاش یکم تصمیم گیری ها با مدیریت بیشتری انجام میشد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 4
    سلام نمیدانم این نماینده چرااصراربه تعویق کنکورداردمگرقراراست بعدچه اتفاقی بیفتدنماینده محترمکارمهمتررارهاکرده وبه حاشیه پرداخته
  • پدر کنکوری IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 3
    آفرین به ستاد کرونا آدم امیدوار می شود هنوز انسانهای متفکری وجوددارد خداراشکر.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    آخه ما داوطلبان چه گناهی کردیم این وسط که گیر اختلاف نظر های شماهاافتادیم جون ماهابرای شماها هیچ ارزشی ندارد ،به خدا همه اونهایی که پیامک میدن داوطلب هستن وهیچ کدام به سیاست کاری ندارن چون از سیاست سرشته ای ندارن پس تورو خدا در تصمیمتون تجدید نظر بفرمایید حداقل تا بهتر شدن اوضاع از این بحران؟؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 0
    با سلام خدمت رییس جمهور محترم ،لطفا در دستوری که دادید یکم کوتاه بیاید چرا شما در شرایط بحرانی با تدبیر وامید به قضیه نگاه نمیکنید یکماه داوطلبان پیام میدن که تورو خدا به خاطر سلامتی داوطلبان هم که شده حداقل یه مدت عقب بندازید اونوقت کجاست گوش شنوای مسعوولین!!