قصور پیمانکاران شهرداری تهران سبب تکرار حوادث فوتی می‌شود

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه مرگ نوجوان ۱۳ ساله در پارک لاله گفت: کوتاهی در نظارت بر مسائل ایمنی موجب بروز چندباره حوادث تلخ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین حبیب‌زاده در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران اظهار کرد: رعایت نشدن مسائل حفاظت و نبود ایمنی محیط کار و نظارت دقیق و جدی بر آن موجب بروز حادثه تلخ و ناگوار آتش سوزی کلینیک درمانی در منطقه یک شد. پس از آن شاهد بودیم که بخش‌های مختلف نظارتی در گزارش‌های خود بر لزوم برخورد قاطعانه با مقصران در رعایت مسائل حفاظت ایمنی تاکید کردند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی با بیان اینکه با گذشت چند روز از آن حادثه، گویا حساسیت نسبت به رعایت مسائل ایمنی فروکش کرده که همچنان در شهر تهران شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم، افزود: بامداد یکشنبه مورخ ۱۹ مردادماه، پسر نوجوانی که همراه پدر خود در پارک لاله در حال ورزش کردن بود، به دلیل تکیه به پایه چراغ برق، دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است که در این خصوص سهل‌انگاری پیمانکار در نگهداشت و قصور در رعایت نکات ایمنی و رسیدگی نکردن به موقع به تأسیسات در اختیار و نیز قصور در نظارت ناظر مستقیم فضای سبز و مدیر بوستان در بازدیدهای روزانه مشهود است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در هفته گذشته نیز شاهد جان باختن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه هفت در حین رفت و روب بزرگراه روی پل سید خندان بودیم که در آن حادثه نیز پیمانکار برخلاف شرایط پیمان که باید برای رفت و روب از تجهیزات خودرویی استفاده کند، بر خلاف مفاد قرارداد از نیروی انسانی بهره برده است که در این خصوص نیز شاهد رعایت نکردن مفاد شرایط پیمان و نکات ایمنی از سوی پیمانکار و قصور ناظران عملکرد بر پیمانکاران هستیم.

حبیب‌زاده به تذکر خود در سال ۹۷ درباره فوت یکی از پاکبانان اشاره کرد و گفت: در آبان ماه سال ۹۷ نیز حادثه مشابهی رخ داد که در آن زمان ضمن تذکری درخواست شد از سوی شهرداران مناطق نظارت جدی و کاملی بر رعایت نکات ایمنی و عملکرد پیمانکاران صورت پذیرد که نتیجه اینگونه کوتاهی‌ها، وقوع چندباره حوادث تلخ شده است.

کد خبر 438259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.