اوراق مشارکت ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اصفهان در مرحله نهایی شدن

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرارداد تعهد پذیره میان شهرداری اصفهان و شرکت تامین سرمایه برای بازگردان اوراق ۲۰۰ میلیارد تومان منعقد می‌شود تا بخشی از منابع مالی سازمان اتوبوسرانی به‌ویژه برای توسعه بی‌آرتی از این طریق تامین شود.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بند "د" تبصره پنج قانون بودجه کل کشور با عنوان اوراق مشارکت در اختیار شهرداری اصفهان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت برای توسعه خطوط اتوبوسرانی اصفهان مراحل نهایی خود را طی می‌کند که برای تأیید اقدامات واحد مالی و اقتصادی شهرداری در این زمینه نسخه‌ای از پیش‌نویس قرارداد آن به شورای شهر ارسال شد و پس از بررسی در کمیسیون برای تصمیم‌گیری در خصوص آن در صحن شورا مطرح شد.

وی افزود: قرارداد تعهد پذیره میان شهرداری اصفهان و شرکت تأمین سرمایه برای بازگردان اوراق مذکور منعقد می‌شود تا بخشی از منابع مالی سازمان اتوبوسرانی به‌ویژه برای توسعه بی‌آرتی از این طریق تأمین شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پس از بررسی این قرارداد مقداری که شهرداری باید بازگرداند مشخص شد و در نهایت چیزی که استنباط می‌شود، بعد از چهار سال مبلغی که برای بازپرداخت برعهده شهرداری است تقریباً همان ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: بازگرداندن اوراق به دو صورت ممکن است، یا درصدی ثابت به‌طور کارمزد سالیانه داده می‌شود یا مبلغی به صورت تنخواه پرداخت می‌شود که براساس بررسی حوزه مالی شهرداری اگر به‌صورت تنخواه ارائه شود، سود بیشتری نصیب شهرداری شده و پس از بازپرداخت نیز این تنخواه آزاد می‌شود.

زندآور اضافه کرد: از این جهت که با طی فرایند مذکور بازپرداخت تسهیلاتی که در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، به نوعی قرض‌الحسنه محسوب می‌شود و بدون پرداخت سود رقم می‌خورد بنابراین اخذ این تسهیلات قطعاً به نفع شهرداری خواهد بود

وی با بیان اینکه سود و اصل اوراق با هم پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: از طرفی این اوراق تنها باید در حوزه ارتقای زیرساخت اتوبوسرانی و مترو هزینه شود که این موضوع نیز از دیگر مزیت‌های اخذ اوراق مشارکت جدید است.

تخفیف حق عضویت رانندگان تاکسی اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۲۵ هزار راننده تحت عنوان تاکسی خطی، تاکسی تلفنی‌، سرویس مدارس و تاکسی بی‌سیم و فرودگاه در اصفهان فعالیت می‌کنند که باید سالانه مبلغی را به عنوان حق عضویت به شهرداری پرداخت کنند.

وی افزود: در پی شیوع کرونا آسیب‌های متعددی به رانندگان تاکسی شهری وارد شد که شورای شهر سعی کرده از طریق ارائه تخفیف و بسته تشویقی با نگاه حمایتی مساعدت‌هایی را مدنظر قرار دهند.

زندآور ادامه داد: به دلیل آسیب‌هایی که به کسب و کار رانندگان تحت پوشش سازمان تاکسیرانی وارد شد، خردادماه سال جاری برای تخفیف حق عضویت سالانه رانندگان در هیئت مدیره این سازمان لایحه‌ای به تصویب رسیده بود.

وی اضافه کرد: طرح هیئت مدیره در شورای شهر نیز به تصویب رسید تا سرویس مدارس سه ماه، تاکسی تلفنی‌ها دو ماه و سایرین شش ماه در پرداخت حق عضویت تخفیف بگیرند؛ این تخفیف از محل درآمد سازمان تاکسیرانی اختصاص یافته و نحوه برگشت آن نیز باید مجدداً بررسی شود.

کد خبر 438247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.