بارکد خوان QR در ۸۰۰ تاکسی شهر اصفهان فعال شده است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بارکد خوان QR روی حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تاکسی شهر نصب شده و ۸۰۰ مورد آن فعال شده است.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی چند ماهه آینده ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر مجهز به نرم‌افزار پرداخت الکترونیکی کرایه «اصکیف» خواهد شد تا شاهد جمع‌آوری پول خرد در تاکسی‌های شهر باشیم.

وی تصریح کرد: نصب سامانه هوشمند روی تاکسی‌های شهر در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و تحمیل هزینه‌هایی به رانندگان تجربه‌ای ناموفق بود، اما در اجرای طرح جدید آموزش، نصب و راه اندازی سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد QR و اپلیکیشن اصکیف رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای رانندگان ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان این که از سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی توسط بخش خصوصی پشتیبانی نرم افزاری می‌شود، افزود: مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت با جلوگیری از برخورد فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی فعلی است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا پذیرفتن این سامانه از سوی رانندگان تاکسی و مسافران اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در کاهش خطرات ناشی از این ویروس بسیار اثرگذار باشد.

منوچهری گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و یا از طریق کافه بازار و گوگل پلی نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن اصکیف اقدام کرده و سپس در این نرم افزار با انتخاب گزینه پرداخت کرایه و اسکن بارکد، کرایه خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اصکیف نقش بسزایی در تحقق مدیریت هوشمند خواهد داشت و در آینده نه چندان دور برای پرداخت کرایه در مترو و اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سرعت پرداخت کرایه از طریق سامانه اصکیف با افزایش بهره‌وری سیستم ارتقا یافته به طوری که اگر بانک طرف حساب راننده تاکسی «ملت» باشد، کرایه پرداختی در همان لحظه به حساب راننده واریز شده و قابل برداشت خواهد بود، در غیر این صورت تسویه حساب سه مرتبه در هر شبانه روز انجام می‌شود.

کد خبر 438243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    تا حالا چند تا تاکسی دیدم که هیچ کدوم بارکد نداشته