درخواست حمل‌ونقلی هاشمی از دولت

رئیس شورای شهر تهران از دولت درخواست کرد در آستانه پاییز و افزایش تقاضای سفر در ناوگان حمل و نقل عمومی جهت تقویت این ناوگان فرایند تخصیص اعتبارات سرعت یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن سی‌امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، گفت: در ۲۳ مردادماه سال ۶۹، صدام حسین رئیس جمهور بعثی عراق، با نگارش آخرین نامه رسمی خود به رئیس جمهور کشورمان آیت الله هاشمی رفسنجانی، تمامی خواسته‌های ایران، از جمله آزادسازی کلیه اراضی اشغالی، آزادسازی بدون قید و شرط همه اسرا و بازگشت به قرارداد الجزایر را پذیرفت و برای نخستین بار در حدود ۳۰۰ سال اخیر، ایران بدون واگذاری یک وجب از خاک خود، جنگی را به صلح تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اکثر کشورهای جهان، سالروز خاتمه جنگ را گرامی می‌دارند اما در ایران، روز خاتمه جنگ و آغاز صلحی پایدار که تا امروز هم از آن بهره می‌بریم که با پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس نیز همراه بوده است، در هیاهوی مسائل سیاسی و روزمره به فراموشی سپرده شده که از بخش فرهنگی مدیریت شهری می‌خواهم با توجه به تأثیر مثبت یادآوری این رخداد در ارتقای غرور ملی و سرمایه اجتماعی نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد و از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و سربازان عرصه دیپلماسی که توانستند دستاورد بزرگ و ماندگاری را برای ایران به یادگار بگذارند تقدیر شود.

هاشمی با اشاره به نزدیک شدن پاییز و افزایش تقاضای سفر و پیک بعدی شیوع کرونا، لزوم تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به دولت یادآور شد و تصریح کرد: در بودجه سال ۹۹ کشور مبلغ سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران پیش بینی شده است که امیدواریم با همکاری سازمان شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه هرچه سریع‌تر فرایند تخصیص این اعتبار انجام شود که بتوانیم نسبت به تأمین اتوبوس و واگن مترو برای کاهش ازدحام شهروندان تهران و رعایت فاصله اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با پروژه قطار ملی نیز گفت: با تقدیر از تلاش‌های شده توجه داشته باشیم که مترو از آغاز در مسیر خودکفایی بوده است، نیمی از مترو احداث تونل و ایستگاه‌هاست که در انجام آن کاملاً خودکفا هستیم و در نیم دیگر هم بخشی از تجهیزات ثابت و واگن را در داخل تولید کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: حرکت در مسیر خودکفایی بسیار درست است اما نباید در آن دچار افراط شویم و به سمت ساخت داخل کردن قطعاتی برویم که نه امکان پذیر است و نه صرفه اقتصادی دارد.

هاشمی تاکید کرد: منشأ بخشی از واردات در مترو، تصمیمات دولتی است که تأمین مالی را از طریق شرکت‌های دولتی انجام می‌دهند و اگر منابع مالی در اختیار شرکت‌های داخلی قرار گیرد، ساخت داخل افزایش می‌یابد.

کد خبر 438217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.