سانفرانسیسکو چگونه در مبارزه با کرونا موفق عمل کرد؟

سانفرانسیسکو از جمله نادرترین کلانشهرهای آمریکایی است که به خوبی توانسته گسترش ویروس کرونا را تحت کنترل درآورد. این شهر با جمعیتی بالای ۸۰۰ هزار نفر تا کنون حدود هفت هزار فرد مبتلا به کووید -۱۹ داشته است و تنها ۶۷ نفر از مردم آن جان خود را در این پاندمی از دست داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است به طوری که تا امروز بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت آن به کووید -۱۹ آلوده شده‌اند و بیش از ۱۶۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. مقامات رسمی آمریکا از افزایش باورنکردنی انتقال کروناویروس جدید در سراسر این کشور خبر داده‌اند که البته شیوع این پاندمی در همه ایالات و شهرهای آن یکسان نیست.

به عنوان مثال، پرسنل درمانی در سانفرانسیسکو در مصاحبه با گزارشگران رسانه‌های اجتماعی مختلف ادعا کرده‌اند که بیمارستان‌های سراسر شهر ظرفیت زیادی برای پذیرش بیماران کرونایی دارند اما خوشبختانه نسبت به جمعیت زیاد شهر، روزانه تعداد کمی از مردم به این مراکز برای درمان کووید -۱۹ مراجعه می‌کنند. به همین دلیل مراکز درمانی بسیاری از پزشکان و پرستاران داوطلب خود را برای امداد به سایر شهرهای کشور اعزام می‌کنند تا در آنجا به درمان بیماران مبتلا به کرونا بپردازند. متخصصان سلامت شهر عوامل مختلفی را در گسترش کم ویروس کرونا در کلانشهر سانفرانسیسکو سهیم دانسته‌اند که در ادامه به شرح مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

گرایش مردم به دورکاری در همان ابتدای ظهور کووید -۱۹

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ سانفرانسیسکو در همان ابتدای گسترش ویروس کرونا در شهر از کارکنان خود خواستند دورکاری وظایف خود را انجام دهند و از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه پرهیز کنند. البته لازم ذکر است که کارکنان بیشتر این کمپانی‌ها کارهای نرم‌افزاری را بر عهده دارند و کار در منزل هیچ لطمه‌ای به شرکت و خود فرد وارد نکرده است. توئیتر، گوگل و سایر کمپانی‌های تکنولوژی از جمله مهم‌ترین مراکز تجاری هستند که کارکنان خود را به دورکاری تشویق کرده‌اند.

استفاده عموم مردم از ماسک

کالیفرنیا یکی از ایالات آمریکایی است که پوشیدن ماسک را برای عموم مردم اجباری کرده است. علاوه بر این نظرسنجی‌ها و گزارشات در این ایالت حاکی است که مردم در سراسر شهرهای کالیفرنیا بیش از سایر شهرهای ایالات متحده آمریکا پایبند به رعایت اصول بهداشتی توصیه شده از سوی سازمان بهداشت عمومی بوده‌اند و همین امر عامل مهمی در کاستن انتشار ویروس کرونا بوده است.

تنها استثنایی که برای استفاده از ماسک، دست کم در سانفرانسیسکو، وجود دارد پارک‌هایی است که در آن‌ها مقامات شهری دایره‌هایی رنگی با گچ کشیده‌اند تا مردم با قرار گرفتن در این دایره‌ها، فاصله خود را با دیگران حفظ کنند. بازدیدکنندگان از این پارک‌ها مجازند در دایره‌های خود ماسکشان را در آورند اما به محض بیرون آمدن از فضای شخصی باید سریعاً صورت خود را با ماسک بپوشانند در غیر این صورت با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد.

سیاست گذاران به توصیه‌های دانشمندان گوش می‌دهند

پس از گسترش ویروس کرونا، مسئولیت حفظ سلامت در آمریکا به امری بسیار پیچیده در میان پرسنل درمانی تبدیل شده است. به عنوان مثال، متخصصان سلامت در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ادعا کرده‌اند که در حین انجام وظیفه و خدمت به مردم مورد امتناع و اذیت ساکنان قرار گرفته‌اند اما همچنان به انجام وظیفه خود و اعمال دستورالعمل‌ها بر مردم ادامه می‌دهند.

لاندن برید، شهردار سانفرانسیسکو، از اواخر ماه فوریه وضعیت هشدار اعلام کرد که در آن زمان حتی یک گزارش از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر شهر اعلام نشده بود. برید حتی در ممنوع کردن گردهمایی‌ها و مراسم گسترده بسیار زود وارد عمل شد در نتیجه انتقال ویروس در میان مردم به ندرت صورت می‌گرفت.

کد خبر 438209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.