پلمب ساختمان‌های غیر مجاز در سنندج

شهردار سنندج گفت: با هماهنگی با مراجع قضایی در راستای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز در شهر، بناهای تجاری و مسکونی غیرمجاز در حال احداث پلمب و در صورت فک پلمپ و ادامه فعالیت، مالکان این بناها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش ایمنا، حشمت اله صیدی، اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهمترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور است که متأسفانه وجود خلأ قانونی باعث شده که شاهد احداث بناهایی در سطح شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث اینگونه واحدها به دلیل رعایت نشدن قوانین فنی و شهرسازی از استحکام کافی برخوردار نیستند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: صادر نشدن مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای یکی از دلایل ساخت و ساز غیر مجاز بود که در این دوره و با پیگیری‌های لازم، شرایط صدور مجوز ساخت برای این زمین‌ها در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در نواحی منفصل شهری فراهم شد.

صیدی گفت: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر توقیف ماشین آلات عمرانی در حین احداث بنای غیر مجاز بود که از ابتدای امسال ۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی عنوان کرد: احداث بنای غیرمجاز در قانون تخلف است و شهرداری در برخورد با احداث بناهای غیر مجاز اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده صد می‌نماید که متأسفانه تا زمان صدور حکم شهرداری نمی‌توانست از ادامه فعالیت بناهای غیر مجاز ممانعت به عمل آورد.

شهردار سنندج گفت: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضائی و در راستای پیشگیری از ادامه احداث بناهای غیرمجاز، از این پس تمامی بناهای مسکونی و تجاری که به صورت غیرمجاز در حال احداث باشند پلمب می‌شود.

صیدی تاکید کرد: افرادی که بنای آنها پلمب شد در صورتی که اقدام به فک پلمب نموده و فعالیت ساخت و ساز را ادامه دهند به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۱ بنای مسکونی به دلیل تخلف در نقاط مختلف سطح شهر پلمپ شده است، گفت: پرونده این بناهای غیر مجاز به کمیسیون ماده صد ارجاع و در صورت ادامه فعالیت به دلیل ارتکاب جرم ناشی از فک پلمب نیز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

شهردار سنندج از شهروندان درخواست نمود: به افراد دلال و سود جو اعتماد نکنند، چرا که قطعاً این شهرداری با هماهنگی مراجع قضائی و نیروی انتظامی با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: فارس

کد خبر 438207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.