اجرای طرح واکسیناسیون بیماری هپاتیت "ب" ویژه عوامل جمع آوری پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برنامه ریزی جهت اجرای طرح واکسیناسیون بیماری هپاتیت "ب" ویژه عوامل جمع آوری پسماند خشک شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، رحیم محمدی در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری هپاتیت "ب" یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناکی است که از طریق واکسن می‌توان از انتقال آن پیشگیری کرد، با هدف جلوگیری از انتقال این بیماری و ارتقای بهداشت و سلامت در میان متصدیان ایستگاه‌های بازیافت، رانندگان و کارگران، طرح واکسیناسیون این افراد در برابر بیماری هپاتیت "ب" انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح طی همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و مراکز بهداشت یک و دو استان اجرا می‌شود و به این منظور حدود ۳۳۰ معرفی نامه برای این افراد صادر شده است که پس از مراجعه به پایگاه‌های سلامت مربوطه، می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح به طور رایگان برای این افراد اجرا می‌شود، اضافه کرد: مجموعاً طرح واکسیناسیون حدود یک هفته به طور خواهد انجامید و در این مدت نیروهایی از سازمان به منظور نظارت بر اجرای آن و واکسینه شدن کلیه عوامل جمع آوری و دریافت پسماند خشک، در مراکز تعیین شده برای واکسیناسیون حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تلاش سازمان مبنی بر ارتقای سطح بهداشت و سلامت عوامل جمع آوری در کلیه فرآیندهای جمع آوری و پردازش پسماند خشک، افزود: اگرچه کوشش ما در سازمان با این رویکرد است که با اجرای طرح‌هایی مانند واکسیناسیون یا آموزش‌های بهداشتی و خود مراقبتی، خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های ویروسی را تا حد امکان کاهش دهیم.

محمدی ادامه داد: در این میان نقش شهروندان نیز بسیار مهم است زیرا اگر شهروندان در تفکیک از مبدأ نکات ضروری را رعایت نکنند و اقلام آلوده را همراه با پسماند خشک تحویل دهند، ممکن است ضریب خطر انتقال بیماری‌های خطرناک بالاتر رود و به همین علت نیز مشارکت شهروندان در پیشگیری از بیماری‌ها با تفکیک صحیح و اصولی در کنار واکسیناسیون، حائز اهمیت است.

وی گفت: تأکید ما استفاده از جعبه ایمن برای پسماندهای خطرناک مثل تیغ، ژیلت و تحویل به صورت جداگانه است تا بتوان از خطر این نوع از پسماندها در امان بود.

کد خبر 438206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.