سوختن زن و شوهر اصفهانی هنگام سوختگیری گاز ال پی جی

کلاهبرداری ۱۲ هزار میلیاردی با کارت ملی معتادان، سوختن زن و شوهر اصفهانی هنگام سوختگیری گاز ال پی جی، به آتش کشیدن خانه مادر زن در نهاوند، سقوط زن کوهنورد در سبلان، سرنوشت دو پسرعمو در دره شیطان گیلان، دستگیری قاتل در بوشهر و بازداشت قاتل فراری در خارج از ایران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشف صدها فقره چک سفید امضا در چمدان یکی از مسافران فرودگاه مشهد راز شبکه بزرگ پولشویی در کشور را فاش کرد. فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه با اهمیت یافتن موضوع، پیگیری این پرونده به طور ویژه در دستور کار پلیس فرودگاه مشهد قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی پس از انجام دو ماه کار اطلاعاتی ۱۳ نفر از اعضای اصلی این باند در شهرهای مختلف کشور دستگیر شدند.

مهری گفت: سر شبکه این باند از طریق رابطین خود در شهرهای مختلف افراد بی‌خانمان، معتاد و نیازمند را شناسایی کرده و با پرداخت پولی اندک مدارک هویتی آن‌ها را برای انجام کلاهبرداری دریافت می‌کرد، این باند همزمان با شناسایی افراد نیازمند با نفوذ در برخی از شرکت‌ها و مجامع امور صنفی اقدام به دریافت پروانه کسب به‌نام افراد بی‌بضاعت می‌کردند.

وی توضیح داد: از طرفی این شبکه پولشویی با استفاده از خلأهای قانونی در سیستم بانکی اقدام به گرفتن دسته چک به‌نام این افراد یا وام‌های کلان با استفاده از پروانه‌های کسب کرده‌اند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت این باند در زمینه‌های مختلف تاکنون ۱۳ نفر از اعضای اصلی آن دستگیر و میزان کلاهبرداری شده تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان شده و تعداد شاکیان این پرونده بالغ بر ۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

زن و شوهر اصفهانی هنگام سوختگیری گاز ال پی جی در آتش سوختند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از وقوع حادثه آتش سوزی یک دستگاه خودرو در حال سوختگیری با گاز ال پی جی و سوختگی ۶۰ درصدی مالک و ۸۰ درصدی همسر وی خبر داد.

محمدرضا خدادوست ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۸ این فرماندهی در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری ام وی ام به منظور بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی‌ها توسط مأموران مشخص شد، خودروی مذکور در حین سوختگیری با گاز ال پی جی بوده که دچار سانحه آتش سوزی شده است.

خدادوست گفت: خودرو و بخشی از ساختمان کاملاً سوخته است.

داماد نهاوندی خانه مادر زنش را به آتش کشید

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: مردی خانه مادر زنش را در نهاوند آتش زده بود، دستگیر شد.

عباس آزاد بخت اظهار کرد: مردی به علت اختلاف خانوادگی اقدام به آتش زدن منزل مسکونی مادر زنش در یکی از مناطق نهاوند می‌کند و بعد از این اقدام متواری می‌شود که با شکایت مادر زن حکم دستگیری فرد متهم صادر و بعد از چند ماه دستگیر می‌شود.

این داماد شرور پنج سابقه کیفری دارد و در حال حاضر با قرار وثیقه سنگین راهی زندان شده است.

سقوط مرگبار زن کوهنورد در سبلان

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مشگین شهر گفت: این کوهنورد که به همراه ۴۱ نفر قصد صعود به سبلان را داشتند از ارتفاع ۵۰ متری به داخل دره سقوط کرده و در همان لحظه اولیه جان باخته است.

محمد اوغلی خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از وقوع این حادثه نیروهای اورژانس و پایگاه فخرآباد در قوتورسویی حاضر و به محل اعزام شدند که در همان محل سقوط با پیکر بی‌جان این بانوی کوهنورد روبه‌رو شدند.

وی افزود: با انتقال جسد به سردخانه بیمارستان ولی‌عصر (عج) و انجام تشریفات قانونی قرار است جسد این کوهنورد به خانواده‌اش تحویل داده شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مشگین‌شهر از کوهنوردان خواست، با توجه به شرایط ناپایدار جوی در شهرستان در هنگام صعود به سبلان جوانب احتیاط را رعایت کنند و تجهیزات و امکانات موردنیاز را با هماهنگی پناهگاه‌ها و نیروهای مستقر در آن تدارک ببینند.

سرنوشت دو پسرعمو در دره شیطان گیلان

رئیس پلیس راه گیلان گفت: بر اثر سقوط خودروی ۲۰۶ به دره در منطقه ییلاقی اولسبلنگاه ماسال دو سرنشین ۲۳ و ۲۴ ساله ماسالی که پسرعمو بودند در دم جان باختند.

جاور صفاری افزود: دو سرنشین دیگر این خودرو زخمی شده و به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شدند که حال عمومی آن‌ها مساعد گزارش شده است و علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه در جاده خطرناک ییلاقی بوده است.

دستگیری قاتل در بوشهر

فردی که پس از قتل دوست خود جسدش را در یکی از خیابان‌های شهر بوشهر رها کرده بود به دست پلیس دستگیر شد.

خلیل واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در پی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک در خیابان بهشت صادق مأموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

وی افزود: پس از بررسی مأموران انتظامی مشخص شد، جسد متعلق به فردی حدود ۴۵ ساله است که آثار ضرب و جر روی بدن او هم مشهود بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در بررسی دقیق کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی و مدارک همراه جسد، هویت مقتول شناسایی شد و متوفی حسب دستور مقام قضائی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

واعظی اضافه کرد: کاراگاهان پلیس با فرضیه وقوع قتل به صورت ویژه اقدام‌های خود را برای شناسایی قاتل یا قاتلان احتمالی شروع کردند و پس از مشخص شدن هویت قاتل، مأموران انتظامی شهرستان بوشهر با همکاری پلیس آگاهی در عملیاتی غافلگیرانه متهم و همدستش را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

قاتل فراری در خارج از ایران دستگیر شد

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از دستگیری و استرداد فردی به اتهام قتل به کشور خبر داد.

هادی شیرزاد اظهار کرد: در پی اعلام مراجع قضائی، پلیس بین الملل ناجا مطلع شد، فردی به اتهام قتل به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس بین الملل ناجا قرار گرفت.

وی افزود: اینترپل تهران با استفاده از تجارب مأموریتی، بانک‌های اطلاعاتی و ردیابی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل، علیه وی اعلان قرمز صادر و مخفیگاه قاتل را در یکی از کشورهای همسایه شناسایی کرد، همچنین مدارک استرداد از طریق مبادی دیپلماتیک به کشور محل اختفای متهم ارسال شد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: با توجه به نوع جرم برای استرداد وی هماهنگی‌های لازم شد  و در نهایت با همکاری اینترپل کشور مربوطه این متهم از طریق یکی از مرزهای رسمی به کشور منتقل و تحویل مقامات قضائی شد.

کد خبر 438196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.