ادعاهای رئیس بنیاد مستضعفان بوی انتخابات می دهد؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

نصیحت تلویحی سخنگوی شورای نگهبان به احمدی نژاد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بررسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را آغاز کرده اید، گفت: شورای نگهبان هنوز ورود و اقدام در این زمینه نکرده است. البته توصیه می‌شود کسانی که در دوران قبل صلاحیت آنها تأیید نشده است، در این دوره انتخابات شرکت نکنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه فردی در یک دوره انتخابات تأیید صلاحیت و در دوره دیگری رد صلاحیت می‌شود، بیان کرد: درباره صلاحیت افراد در شورای نگهبان رأی گیری می‌شود؛ یک دوره شاید تشخیص دهند که فردی رجل سیاسی است و در دوره دیگری شاید این تشخیص را ندهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا: می‌دانیم مشکلات هست اما در کشور هیچ بن بستی وجود ندارد

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که در جشنواره رادیویی کار و تولید سخن می‌گفت با ترسیم دشواری‌های پیش روی اقتصاد کشور گفت: «امروز بعضاً اعتقادی در کشور وجود دارد که کشور به بن بست رسیده و با این مشکلات نمی‌شود کشور را اداره کرد اما باید گفت که قرارگاه نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک نمونه عملی در حوزه کاری خود اثبات کرده است که علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها می‌شود کشور را ساخت و قاطع عرض می‌کنم که در کشور هیچ بن بستی وجود ندارد. منتهی باید از ظرفیت‌های سرشار کشور به جا و به موقع استفاده کرد. شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از آنها باعث می‌شود نه تنها در مقابل مشکلات زانو نزنیم بلکه مشکلات را به زانو در بیاوریم.»

وی با اشاره به فشار تحریم‌های دشمن گفت: «ما می‌دانیم مشکلات هست، سختی‌ها هست و بر آنها مشکلاتی مثل کرونا اضافه شده اما در کنار اینها می‌دانیم و این اعتقاد را داریم که عزم و اراده ایرانی خیلی بالاتر از این مشکلات است که برای کشور ما ایجاد شده. می‌دانیم با یک انسجام ملی قطعاً از پس این مشکلات بر خواهیم آمد و انشاالله برای نسل‌های آینده یک خاطره خوب و یک روی سفید از همه رزمندگان این جنگ اقتصادی بر جای خواهیم گذاشت.»

او در پایان با تقدیر از مسئولان رادیو اقتصاد برای برگزاری جشنواره کار و تولید، این اقدام را گامی بزرگ برای ایجاد انگیزه در میان فعالان اقتصادی بخش تولید نامید.

فتاح فضای مجازی و رسانه‌ای را یکباره تسخیر کرد

فیلم‌های منتشر شده از این گفت و گوی تلویزیونی از ساعات ابتدایی امروز، فضای مجازی و رسانه‌ای را تحت الشعاع قرار داد و سیلی از واکنش‌ها، تحلیل‌ها، پاسخ‌ها و حتی انتقادات سیاسیون را روانه پرویز فتاح و بنیاد مستضعفان کرد. اما اظهارات فتاح تنها پاسخ افراد و نهادهایی که مخاطب سخنانش بودند را به دنبال نداشت بلکه به سرعت نگاه‌ها و تحلیل‌ها به سمت علت اظهارات طوفانی او رفت. برخی چون زیباکلام معتقد بودند که فتاح با این ادعاها رسماً خود را کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ کرد و محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز می‌گوید «اظهارات پرویز فتاح در مورد زمین‌ها و ساختمان‌های در اختیار آقایان حدادعادل، احمدی نژاد و… حتی اگر بوی کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ را بدهد، نشان می‌دهد رئیس بنیاد مستضعفان فعلاً از شجاعت کافی برخوردار هست. انتظار می‌رود دلیل و نحوه این واگذاری‌ها در زمان مدیران سابق هم روشن شود.»

بررسی چگونگی پیشبرد اهداف انتخابات ۱۴۰۰ در نشست جامعه اسلامی مهندسین

نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی اصولگرا برگزار شد، در این نشست که با حضور محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل و اکثریت اعضای شورای مرکزی برگزار شد، علیرضا شیخ عطار سفیر اسبق ایران در آلمان به بیان نکاتی درباره موضوعات منطقه‌ای و حادثه اخیر انفجار در بیروت پرداخت.

او در این سخنان تاکید کرد که بررسی جوانب امر نشان می‌دهد این انفجار به احتمال بسیار زیاد یک حادثه است.

او همچنین اظهار کرد: به نظر می‌رسد بعد از پایان این ماجرا آرایش سیاسی نیروها در لبنان تغییر کند و گروه‌های سیاسی دیگری به سمت حزب الله متمایل شوند.

قائم مقام اسبق وزیر امور خارجه کشورمان به نقش‌آفرینی کشورهای دیگر مانند آمریکا و فرانسه در آن ماجرا پرداخت و در عین حال بر افزایش تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم لبنان که در این حادثه آسیب دیده‌اند تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر هم در سخنان کوتاهی با ابراز تأسف از حادثه انفجار در بیروت که منجر به کشته و زخمی‌شدن صدها تن از شهروندان لبنانی شد، با ملت این کشور ابراز همدردی و بر عزم جمهوری اسلامی برای کمک به مردم حادثه‌دیده لبنان تاکید کرد.

آقای فتاح احتمالاً بی‌اطلاع است

در پی اظهارات مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه زنده "نگاه یک" شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره ملک موصوف به جماران، سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری فرمانده سپاه حفاظت ولی امر در تشریح روند واگذاری این ملک به سپاه ولی امر گفت: واگذاری ملک و مکان‌های مورد نیاز برای اجرای مأموریت‌های این نهاد و نیز سازمان‌های دیگر هم راستا، بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور صورت می‌پذیرد و ملک مذکور هم در سال ۸۱ طی فرآیندی قانونی در راستای اجرای مأموریت‌های این نهاد در اختیار یگان حفاظت سپاه قرار گرفته است.

وی افزود: پس از انتصاب آقای فتاح به ریاست بنیاد مستضعفان، در همان روز اخذ حکم مسئولیت توسط ایشان، آمادگی خود را برای واگذاری ملک جماران (که در واقع یک زمین و سوله مخروبه با کاربری پارکینگ است)، به ایشان اعلام کردم.

سردار جباری ادامه داد: به رغم پیش قدم بودن سپاه ولی امر برای واگذاری این مکان (ملک جماران) به بنیاد مستضعفان، تنها پس از چند روز از توافق و گفتگوی صورت گرفته، جناب آقای فتاح با ارسال نامه‌ای آزادسازی مکان مذکور را مطالبه کردند، در حالی که از حدود دو ماه پیش در تعامل با بنیاد، توافقات قطعی برای حل و فصل موضوع استرداد این محل با معاونین ذیربط در بنیاد مستضعفان صورت پذیرفته و عدم آگاهی ریاست بنیاد از عزم جدی ما برای واگذاری ملک مذکور و توافقات حاصله بین دو مجموعه تعجب‌برانگیز است.

فرمانده سپاه ولی امر طرح چنین موضوعی در برنامه زنده تلویزیونی، آن هم بدون توجه به روند اقدامات و توافقات فی‌مابین را اقدامی ناصواب توصیف و تأکید کرد: انتظار می‌رفت معاونین محترم بنیاد، آقای فتاح را از توافقات مذکور آگاه می‌ساختند، در عین حال امیدواریم بنیاد مستضعفان با اقدام عاجل برای اجرایی کردن توافقات حاصله در رفع تبعات ناشی از ابهامات و شبهات مطرح شده درباره ملک مذکور به وظیفه خود عمل کند.

کد خبر 438177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.