استقلال ۲- سپاهان صفر/ صعود موعود!

استقلال به لطف پنالتی مشکوکی که موعود بنیادی فر اعلام کرد به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر استقلال به پایان رسید.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: -

گل‌ها: وریا غفوری (دقیقه ۴۵+۷، پنالتی) و علی کریمی (دقیقه ۶۲) برای استقلال

اخطار: مسعود ریگی (دقیقه ۲۸)، حسین حسینی (دقیقه ۶۷) از استقلال؛ علی مصلح (دقیقه ۳۴)، کی روس استنلی (دقیقه ۴۱)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۹۰+۳) از سپاهان

استقلال: حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (۹۰+۳- امیرحسین خدا مرادی)، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (۷۳- میلاد زکی پور)، آرش رضاوند (۸۸- سینا خادم پور) و مهدی قایدی (۹۰+۳- محمد بلبلی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

سپاهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی ترکمان (۵۷- سعید آقایی)، محمد طیبی، علی مصلح (۴۶- محمدرضا حسینی)، مهدی کیانی، سروش رفیعی (۸۴- رسول نویدکیا)، امید نورافکن (۷۴- علی قربانی)، رضا میرزایی، محمد محبی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: موعود بنیادی فر

شرح بازی:

استقلال و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که مصاف پر حاشیه دو تیم چند روز قبل در لیگ برتر به حساسیت‌های این دیدار افزوده بود. استقلال با توجه به مصدوم‌های زیادی که داشت با ترکیب دفاعی وارد زمین شده بود و روی ضد حملات برنامه داشت. شاگردان فرهاد مجیدی با ارائه یک بازی دفاعی اجازه موقعیت سازی به سپاهان نداد و در سوی دیگر در ضد حملات موفق بود و پس از اینکه یکی دو موقعیت جدی روی دروازه سپاهان ایجاد کرد، در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست با پنالتی بحث برانگیز از مهمان خود پیش افتاد تا نیمه نخست را برنده به پایان برساند.

در نیمه دوم همانطور که پیش بینی می‌شد استقلال با دفاع کامل به حفظ اندوخته با ارزش خود اکتفا کرد و سپاهانی که در نیمه نخست نیز توانایی باز کردن دفاع استقلال را نداشت اسیر ضد حملات استقلال شد و روی یک اشتباه گل دوم را این بار از بازیکن سابق خود علی کریمی دریافت کرد. بازی با گل دوم استقلال که در اواسط نیمه دوم به ثمر رسید تقریباً تکلیفش مشخص شد و ادامه بازی با حملات بی فایده سپاهان و دفاع منسجم استقلال همراه بود.

بدین ترتیب استقلال با پیروزی ۲ بر صفر برابر سپاهان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد تا در کنار پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجد سلیمان نیمه نهایی جام حذفی را تشکیل دهد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۵+۶- استقلال) - برخورد مصلح و قایدی را موعودی فر به طرز مشکوکی پنالتی گرفت تا وریا غفوری ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.

۰-۲ (دقیقه ۶۲- استقلال) - در یک ضد حمله با اشتباه مهدی زاده و طیبی، موقعیت تک به تک برای علی کریمی مهیا شد تا این بازیکن به راحتی دروازه تیم سابق خود را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- ارسال نرم میلیچ از سمت چپ در محوطه جریمه با تک ضربه خطرناک کریمی همراه شد اما پیام نیازمند با جایگیری مناسب خیلی خوب توپ را مهار کرد.‌

دقیقه ۱۶- حرکت پا به توپ قایدی به درون محوطه جریمه سپاهان موقعیت خوبی را برایش فراهم کرد اما ضربه نهایی او از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴- ضربه ایستگاهی وریا غفوری از موقعیتی مناسب نواخته شد اما توپ با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶- شوت خطرناک رفیعی با برخورد به بازیکن استقلال راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

به غیر از پنالتی مشکوکی که موعود بنیادی فر در اواخر نیمه اول برای استقلال گرفت و زمینه ساز پیش افتادن استقلال شد، کاپیتانی نورافکن که به قصد برتری روحی این بازیکن انجام شد اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

مهدی قایدی تنها امید فرهاد مجیدی در خط حمله با گرفتن یک پنالتی و تأثیرگذاری روی گل دوم در کنار میلیچ و غفوری بهترین‌های این دیدار بودند.

کد خبر 438168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.