اعتراض رمارم به رای ممتنع اعضا برای استیضاح شهردار مشهد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: اعضایی که پیش از این شعار شفافیت و سامانه فاش می‌دادند به طرح استیضاح شهردار رأی ممتنع دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "مردم عزیز مشهد، سلام!

در صحن علنی امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟
سوال از شهردار مشهد درباره شفافیت، با کمک رای‌های ممتنع به استیضاح نینجامید!

در جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد، شهردار برای پاسخ به سوال همکار ارجمند، محمد حاجیان شهری درباره علت تأخیر و عدم اجرای کامل مصوبه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی اطلاعات معاملات شهرداری حاضر شده بود.

حمید موحدی زاده، نایب رئیس شورا از کلائی خواست درباره میزان تحقق یافتن آن مصوبه توضیح دهد و گفت: در این زمینه ظاهراً کار خاصی انجام نشده و تنها سامانه‌ای راه اندازی شده است درحالی که در طول دو سال امکان ایجاد زیرساخت‌های بیشتری برای تحقق اهداف تعریف شده وجود داشت.


محمدرضا کلایٔی، شهردار مشهد در پاسخ گفت: حجم عملیات منطبق با این مصوبه بسیار زیاد است؛ وقتی می‌گوئیم در تحقق این مصوبه ۸۰ درصد پیشرفت کرده‌ایم به این معنا نیست که ۲۰ درصد انجام نشده است بلکه ۱۰ درصد از کار به علت تناقض با قوانین بالادستی، امکان پذیر نیست.

اما محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر که از پاسخ شهردار قانع نشده بود، گفت: اگر بخش‌هایی از این مصوبه غیر قابل اجرا بوده، قاعدتاً شهرداری باید تقاضای اصلاحیه می‌کرد؛ البته این مصوبه در هیأت تطبیق فرمانداری، با قوانین بالادستی تطبیق داده شده است. عدم شفافیت مالی در شهرداری فسادزاست و موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

️در پایان صحبت‌های حاجیان شهری درباره اقناع نشدن اعضای شورا نسبت به پاسخ شهردار رأی گیری شد که طی آن، ۶ نفر از اعضا به قانع نشدن رأی مثبت و ۳ نفر رأی ممتنع دادند ۶ نفر هم اعلام کردند قانع شده‌اند، به این ترتیب کار به استیضاح شهردار نرسید.

پس از این جلسه بنده آنچه را که باید به عنوان نماینده شما مردم عزیز با شما در میان می‌گذاشتم در توییتی با شعار شفافیت رأی ممتنع نوشتم: «دوصد گفته چون نیم کردار نیست». شعار شفافیت و سامانه فاش است که پیش از این توسط اعضایی که رأی ممتنع دادند، بسیار تبلیغ می‌شده است.
“تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل. "

کد خبر 438151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.