حناچی: پروژه قطار ملی ۴۷ درصد پیشرفت دارد

شهردار تهران با اشاره به تلاش ها برای بومی سازی قطارهای مترو گفت: پروژه قطار ملی تاکنون ۴۷ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: شرایط تحریم هر چقدر که سخت و نامیمون است، اما از جهاتی نیز فرصت تلقی می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه خوشبختانه امروز یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تهران به ثمر نشسته است، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت کامل بخش خصوصی، مشکلات را رفع کنیم و از یاد نبریم که امسال سال جهش تولید است.

وی افزود: این قرارداد بین شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری یک سال پیش برای طراحی و اجرای یک رام قطار منعقد شد و امروز به نیمه راه رسیده است.

حناچی تصریح کرد: این پروژه به ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بخش زیادی از قطعات در داخل تولید شده و بخش‌های تولید نشده نیز صرفه اقتصادی نداشته است.

وی با بیان این که ۱۵ کلانشهر داریم که راه حل اصلی مشکلات آنها توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: مترو یک تصمیم استراتژیک است که امیدواریم با حمایت شرکت‌های داخلی بتوانیم ظرفیت مترو را افزایش دهیم.

رونمایی از قطار ملی تا دهه فجر امسال

علی امام، مدیر عامل متروی تهران نیز در این مراسم از تلاش برای رونمایی از نخستین رام از قطار ملی تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: کار ما محدود به تولید یک قطار نیست و حتماً انبوه سازی را دنبال می‌کنیم.

به گفته امام، در مجمع عمومی مترو مجوز انعقاد قرارداد با همین مجموعه‌ها را برای تولید ۱۰۵ واگن دریافت کردیم که حالا تفاهم نامه‌های آن را با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی امضا کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه قطار ملی در همه کشور با استفاده از ظرفیت چهار کارخانه واگن سازی باید پیگیری شود.

امام خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت دو هزار واگن قرار بود از طریق فایناس پیگیری شود، اما به واسطه تحریم‌ها می‌توان این فرصت را به شرکت‌های داخلی داد تا از ظرفیت آنها استفاده کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 438148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.