بارسلونا پیشرو استفاده از اتوبوس‌های هیبریدی در اروپا

بارسلونای اسپانیا جز اولین شهرهای اروپایی خواهد بود که اتوبوس‌های هیبریدی را به حمل و نقل عمومی وارد خواهد کرد و از گاز طبیعی فشرده برای حرکت آن‌ها بهره خواهد برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اپراتور حمل و نقل کلانشهر بارسلونا در حال نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر است تا مقامات رسمی را به هدف پایداری‌شان نزدیک‌تر کند. کمپانی سازنده اتوبوس‌های هیبریدی فوق اخیراً در تلاش بوده است ۴۶ دستگاه اتوبوس جدید مجهز به گاز طبیعی فشرده به بازار عرضه کند که تا کنون تعداد ۱۶ دستگاه تولید و وارد بازار شده است. پس از پایان تولید اتوبوس‌های فوق، پایتخت کاتالونیا هم‌ردیف با سایر شهرهای اروپایی با اتوبوس‌های مشابه، از تکنولوژی برای کاهش انتشار گاز کربن بهره خواهد گرفت.

حمل و نقل عمومی در بارسلونا پایدارتر و ایمن‌تر خواهد شد

اتوبوس‌های هیبریدی جدید قرار است جایگزین وسایل حمل و نقل ۱۵ ساله‌ای شوند که به زودی به پایان عمر توصیه‌شده خود نزدیک می‌شوند. البته تنها پایان عمر اتوبوس‌های قدیمی اپراتور حمل و نقل بارسلونا را به تعویض آن‌ها سوق نداده است، بلکه سلامت محیط زیست و مردم اولین و مهم‌ترین هدف آن‌ها در عرضه اتوبوس‌های سبز به بازار حمل و نقل عمومی بوده است. مقامات رسمی بارسلونا در نظر دارند علاوه بر گسترش اتوبوس‌های هیبریدی در سراسر شهر، به دنبال یافتن راه‌حل‌های مناسب جهت سبز سازی سایر وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها باشند.

اپراتور حمل و نقل بارسلونا در نظر دارد از ۴۶ دستگاه اتوبوس جدیدی که قرار است به بازار عرضه شود، تعدادی را مجهز به الکتریسیته و گاز طبیعی فشرده کند و این اولین باری است که از تکنولوژی فوق در بخش حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد. البته پیش از این نیز، تعداد ۱۳ اتوبوس عمومی به طور همزمان از گاز و الکتریسیته بهره می‌گرفتند که این اتوبوس‌ها در اصل مجهز به گاز طبیعی فشرده بودند اما تولیدکنندگان دو موتور الکتریکی به آن وصل کردند تا از انرژی برق نیز برای حرکت خود بهره گیرند.

سیستم هیبریدی جدید در مقایسه با اتوبوس‌های قدیمی گاز سوز، به طور چشمگیری به کاهش انتشار مواد آلاینده در هوا سهیم است چرا که مجهز به یک موتور دوستدار محیط زیست است که تقریباً هیچ گاز مضری به هوا منتشر نمی‌کند و در مقایسه با موتورهای دیزلی، ۹۰ درصد کمتر دی اکسید نیتروژن تولید می‌کند.

اتوبوس‌های جدید بارسلونا از نظر تأمین امنیت مسافران نیز بسیار پیشرفته‌تر از اتوبوس‌های قدیمی است چرا که از سنسورهایی در نقطه کور و قسمت جلویی برخوردار خواهد بود که به عنوان کمک‌راننده عمل خواهد کرد. این سنسورها در هنگام مواجهه با خطر و احتمال وقوع تصادف، هشدارهایی صوتی و تصویری به وجود می‌آورد و در نتیجه، راننده با آگاه شدن از امکان خطر، از وقوع آن خودداری به عمل خواهد آورد.

مقامات رسمی بارسلونا از کمپانی فوق خواسته‌اند پس از ساخت اتوبوس‌های هیبریدی، تعداد ۶ مینی‌بوس مشابه را نیز تولید کنند تا دستگاه‌های قدیمی را که در محله‌های اطراف شهر در حال فعالیت هستند، از رده خارج کنند. کل پروژه، یعنی ۴۶ اتوبوس و ۶ مینی‌بوس، هزینه‌ای معادل ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو را برای شهر به دنبال خواهد داشت که البته شهردار در نظر دارد ۲۳ اتوبوس ۱۰۰ درصد الکتریکی را نیز به آن‌ها بیافزاید که آن نیز به طور جداگانه حدود ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو هزینه لازم خواهد داشت.

کد خبر 438145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.