برگزاری ۱۵۴۳ دوره آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در سال ۱۳۹۸ در مجموع یک‌هزار و ۵۴۳ دوره آموزشی برای ۱۴۳ هزار و ۹۲۳ نفر به میزان مجموع ۲۵ هزار و ۲۷۵ ساعت برگزار شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسماعیل زیارتی اظهار کرد: مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی هر ساله اقدام به بررسی نیازهای آموزشی شهرداری‌ها از طریق دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور در قالب کارگروه آموزش و توانمندسازی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، موضوع ابلاغیه هفتم دی ماه ۱۳۹۳ معاونت وقت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، می‌کند و این برنامه‌ها در صورت تأیید جهت اجرا به معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور تدوین برنامه‌های آموزشی شهرداری‌های کشور، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی از چارچوب کشوری که توسط سازمان اداری و استخدامی به صورت استاندارد تعریف شده استفاده می‌کند و پس از تأیید و ابلاغ دوره‌های آموزشی در بازه‌های زمانی سه ماهه و همچنین در پایان هر سال، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی اقدام به جمع آوری گزارش اقدامات انجام شده از دفاتر امور شهری استانداری‌های می‌کند.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: گزارش تهیه شده برای سال ۱۳۹۸ در دو بخش دوره‌های آموزشی و سفرهای آموزشی تهیه شده که به بررسی اجمالی گزارش عملکرد دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها می‌پردازد.

زیارتی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ در مجموع یک‌هزار و ۵۴۳ دوره آموزشی برای ۱۴۳ هزار و ۹۲۳ نفر به میزان مجموع ۲۵ هزار و ۲۷۵ ساعت برگزار شده است که بیشترین تعداد دوره‌های برگزار شده مربوط به دوره‌های شهرسازی و معماری به میزان ۳۰۷ دوره (۲۰ درصد) و کمترین دوره‌ها مربوط به دوره‌های حمل و نقل به میزان ۳۴ دوره (دو درصد) است.

وی اضافه کرد: از نظر تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی بیشترین تعداد مربوط به دوره‌های عمومی با ۱۷ هزار و ۵۰۸ شرکت کننده (۱۲ درصد) و کمترین تعداد شرکت کننده مربوط به دوره‌های پسماند با دو هزار و ۷۵۸ نفر (دو درصد) است.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: از لحاظ میزان ساعت آموزش برگزار شده بیشترین میزان مربوط به دوره‌های شهرسازی و معماری به میزان چهار هزار و ۲۱۴ ساعت (۱۷ درصد) و کمترین میزان مربوط به دوره‌های حمل و نقل به میزان ۴۷۲ ساعت (دو درصد) است.

زیارتی گفت: دوره‌های آموزشی مصوب سال ۱۳۹۸ دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور به تعداد دو هزار و ۴۴۴ دوره برای ۱۵۸ هزار و ۹۳۱ نفر و به میزان مجموع ۵۳ هزار و ۶۵۳ ساعت بوده که در تطابق با عملکرد ارسالی استان‌ها می‌توان گفت درصد تحقق اجرای تعداد دوره‌ها ۶۳ درصد، تعداد شرکت کنندگان ۹۱ درصد و میزان ساعت آموزشی ۴۷ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه سفرهای آموزشی در سال گذشته ۲۲ سفر انجام گرفته که ۱۴ سفر (۶۴ درصد) مربوط به شهرداران و هشت سفر (۳۶ درصد) مربوط به کارشناسان بوده و مهمترین محورهای سفرهای انجام گرفته به ترتیب مربوط به بازدید از پروژه‌های عمرانی (۱۸ درصد)، سرمایه گذاری و مالی (۱۴ درصد) و پسماند و امور اداری (۹ درصد) بوده است.

کد خبر 438134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.