لهستان میزبان اولین اتوبوس برقی فوق پیشرفته جهان

شهردار وروتسواف، کلانشهری در جنوب غربی کشور لهستان، اولین مشتری اتوبوس‌های برقی ECitaro ساخت کمپانی خودروسازی مرسدس بنز بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی مرسدس بنز اخیراً یک مدل جدید اتوبوس‌های برقی تولید کرده است که اولین دستگاه آن به طور آزمایشی در خیابان‌های وروتسواف میزبان شهردار پایتخت استان سیلزی سفلی بوده است. شهردار وروتسواف در حضور مردم، هنگام سوار شدن بر اتوبوس قول داد که اگر این دستگاه به خوبی عمل کند، به زودی بسیاری از اتوبوس‌های مشابه آن را جایگزین وسایل حمل و نقل عمومی قدیمی خواهد کرد تا از این طریق گامی در جهت اقدامات دوستدار محیط زیست برداشته باشد. این اتوبوس به مدت یک ماه مسیر مشخصی را طی کرد و پس از آن قرار شد شهردار در مدت زمانی کوتاه، اتوبوس‌های برقی بیشتری از کمپانی مرسدس بنز را وارد خیابان‌های سراسر شهر کند.

به گزارش تعدادی از مقامات رسمی ECitaro تنها یک اتوبوس برقی نیست، بلکه خودروی نسل جدیدی است که قابلیت‌هایی فراتر از اتوبوس‌های برقی مشابه دارد. در فضای داخل این اتوبوس سنسورهایی نصب شده است که اطلاعات و خواسته‌های مسافران را ثبت می‌کند و در نتیجه به عنوان مثال به طور خودکار دمای هوای داخل ماشین را مطابق با میل کاربران تنظیم می‌کند.

این نوع اتوبوس برقی فوق پیشرفته ظرفیت حمل همزمان ۸۲ مسافر را دارد و تعداد ۲۸ صندلی برای نشستن در آن تعبیه شده است. خودروی فوق به طور سطح پایین طراحی شده است و به همین دلیل تردد افراد دارای معلولیت جسمی با آن به راحتی صورت می‌گیرد. وجود سیستم تهویه هوا و سه در ورودی از دیگر ویژگی‌هایی است که این دستگاه اتوبوس‌ها را از مشابه آن متمایز کرده است. میزان انتشار گازهای آلاینده از طریق اتوبوس‌های الکتریکی Citaro صفر است و این خودروها بدون تولید هیچ سر و صدایی در مسیر سفر مسافران را با راحتی کامل به مقصد می‌رساند.

کد خبر 438120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.