اعمال قانون بیش از ۴ هزار خودرو دودزا در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۹۹۰ دستگاه خودروی دودزا در سطح شهر مشهد اعمال قانون شده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۹۲۰ دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی بود که اخطار تهیه آن به مالکان آنها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و ۴۹۵ خودرو به دلیل دودزا بودن به تعمیرگاه منتقل شدند تا از آلودگی بیشتر در سطح شهر جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در این مدت توسط هفت تیم گشت زیست محیطی، بیش از چهار هزار و۹۹۳ تخلف زیست محیطی در شهر مشهد شناسایی شد که ۳۰ درصد آنها متعلق به خودروهای دودزا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۰ درصد تخلفات زیست محیطی در شهر مشهد مربوط به آلودگی هوا، ۲۰ درصد مربوط به آلودگی صوتی، دو درصد مربوط به آلودگی نوری و هشت درصد نیز دیگر آلایندگی‌های زیست محیطی بوده است.

یعقوبی تاکید کرد: کلانشهرهای کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند و ابعاد مختلف زندگی شهروندان تحت‌الشعاع این خطر زیست محیطی قرار گرفته است لذا برخورد با منابع آلاینده‌های زیست محیطی باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 438113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.