بازسازی مجموعه تاریخی گنبد زنگوله دامغان

مسئول واحد عمرانی شهرداری دامغان گفت: پارک مجموعه گنبد زنگوله معروف به پارک شهید مولایی با صرف اعتبار پنج میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد.

به گزارش ایمنا، منصور بانی اظهار کرد: پارک گنبد زنگوله دارای مبنای تاریخی با قدمت قابل توجه و یک بنای خشتی است که انجام عملیات بازسازی در مساحت پنج هزار متر مربعی این مجموعه انجام شد.

وی ادامه داد: تهیه طرح معماری منطبق با معماری ایرانی و توجه به بنای تاریخی موجود در پارک از جمله اولویت‌های شهرداری بود که در همین راستا، عملیات بازسازی این پارک یکسال به طول انجامید.

مسئول واحد عمرانی شهرداری دامغان ادامه داد: کف سازی و دیوارهای این مجموعه، متناسب با فضای تاریخی و با استفاده از ابزارها و مصالح سنتی انجام شد.

بانی اضافه کرد: ایجاد زمین بازی کودکان، احداث آبخوری، اصلاح و بهسازی معابر پیاده رو مجاور پارک و ورودی‌های اصلی به محوطه، اجرای سامانه روشنایی معابر، نصب وسایل کامل ورزشی، اجرای سامانه آبرسانی به فضای سبز، و سرویس بهداشتی، از جمله اقدام‌های انجام شده در این مجموعه تاریخی است.

وی گفت: انجام اقدامات زیربنایی و رسیدگی به وضعیت حریم آثار تاریخی از جمله اهداف و برنامه‌های این مجموعه است که همه تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

به گزارش ایمنا، گنبد زنگوله که در قرن هفتم و در دوره ایلخانیان ساخته شده است، یک بنای خشتی و دارای چهار دیوار طاق نمای مقرنس کاری شده به طول شش متر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 438111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.