قم می‌تواند پایلوت توسعه فضای سبز در کشور باشد

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: قم می‌تواند شهر پایلوت برای نقاطی باشد که آب و هوای خاص و شوری آب دارند و شهرداری قم در زمینه توسعه فضای سبز اقدامات قابل توجهی کرده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به توسعه فضای سبز پایدار با وجود شرایط اقلیمی شهر قم اظهار کرد: شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز اقدامات قابل توجهی انجام داده است و قم می‌تواند پایلوت توسعه فضای سبز در کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه فضای سبز در شهرها گفت: موضوع آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است و فضای سبز به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت شهری اثر ویژه‌ای در کاهش آلودگی هوا دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید بر اینکه با توجه به بحران کم‌آبی در کشور استفاده از درختان بومی و کم‌آب باید مورد توجه مدیریت شهری باشد، اظهار کرد: گسترش فضای سبز و درختکاری به صورت ویژه در قانون هوای پاک مورد تاکید بوده است.

وی متوسط سرانه فضای سبز کشور را ۱۲ مترمربع عنوان کرد و گفت: مطالعات طرح جامع شبکه آب خام شهری بیش از ۳۵۰ شهر تصویب شده و ۲۰۰ شهرداری در حال انجام مطالعات هستند چراکه شهرداری‌ها بر اساس قوانین ملزم به ایجاد و نگهداری فضای سبز است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه قم می‌تواند شهر پایلوت برای نقاطی باشد که آب و هوای خاص و شوری آب دارند، خاطرنشان کرد: علاقمند به این هستیم که در بودجه کشور ردیفی ویژه برای فضای سبز و توسعه آن دیده شود.

وی گفت: باید اعتباری هم‌وزن توسعه حمل و نقل عمومی و… در حوزه توسعه فضای سبز پیش‌بینی شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر برگزاری پویش ملی در راستای توسعه فضای سبز، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تمام نهادها و همچنین بهره‌گیری از مشارکت عمومی در نیل به هدف توسعه فضای سبز پایدار در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به رونمایی از پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم»، اظهار کرد: این پویش که دو سال گذشته در قم برگزار شده با نظر مثبت وزیر کشور از امسال به صورت ملی برگزار می‌شود.

کد خبر 438103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.