اعلام جزئیات ثبت‌نام در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات ثبت نام در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد (ویژه استعدادهای درخشان) دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه بر اساس بخشنامه شماره ۷۰/۱۹۱۷۱ مورخ ۹۴/۳/۲۶ موضوع آئین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر و مصوبات جلسه شماره ۵ شورای راهبردی سنجش و پذیرش مورخ ۹۸/۸/۱۳ اقدام به پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون از میان داوطلبان واجد شرایط می‌کند.

کاظمی با هدف آشنایی داوطلبان با نحوه ورود به دانشگاه، شرایط و ضوابط دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ویژه استعدادهای درخشان موارد ذیل را یادآوری کرد:

شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان):

کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز بر اساس حداقل معدل ۱۶ برای رشته‌های غیر علوم انسانی و ۱۷ برای رشته‌های علوم انسانی و سایر شرایط مندرج در دفترچه بر اساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص‌های مرتبط ارزیابی و بر اساس ظرفیت ۱۰ درصدی برای هر یک از رشته / محل‌های انتخابی گزینش علمی خواهند شد.

  • پذیرش دانش‌آموختگان واجد شرایط تا سه سال پس از فارغ‌التحصیلی در رشته متجانس امکان‌پذیر است.
  • ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزو نیمسال‌های تحصیلی محسوب نمی‌شود، مشروط به اینکه تعداد نیمسال‌های تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته ۱۰ نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته ۶ نیمسال بیشتر نشود.
  • متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهای درخشان) باید رشته‌ای متجانس با رشته فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی خود را در مجموعه انتخاب کنند.
  • دانش‌آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط مندرج در این دفترچه امکان ثبت‌نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت.
کد خبر 438098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.