کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی امشب تمام می‌شود

گروه موسیقی «نقش» در چهارمین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی «نقش» به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و آواز مهدی امامی در چهارمین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

تصنیف «بشنوید ای دوستان این داستان» اولین قطعه‌ای بود که توسط این گروه اجرا شد و پس از آن نوازندگان گروه برای لحظاتی ساز نواختند.

سپس مهدی امامی، قطعه‌هایی «چون نباشم همچو شب بی روز او» و «ای جهان کهنه را تو جان نو» را خواند.

در ادامه تصنیف «ای دل خام طمع این سخن از یاد ببر» اجرا شد تا نوبت به قطعه «شرح این هجران و این خون جگر» رسید. ابیات این قسمت معمولاً در مواردی سروده شده است که روند داستان و ادبیات، مولانا را به یاد شمس تبریزی و یا عشق الهی می‌اندازد.

در نهایت کنسرت آنلاین گروه نقش با اجرای قطعه «گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن» به پایان رسید.

امیر شریفی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده تار)، مهدی امامی (خواننده)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه (کمانچه)، مرجان مهربان (قانون) و سهیل اله‌دادیان (تنبک) اعضای گروه موسیقی نقش را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

امروز دوشنبه ۲۰ مردادماه آخرین شب از این دوره از کنسرت‌های آنلاین با اجرای گروه نواساز متشکل از علی‌اصغر عربشاهی، پوریا اخواص، پویان عطایی، بهزاد میرزایی، سهیل کاکاوند روی صحنه می‌روند.

کد خبر 438096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.