ضرورت بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی در احیای باغ‌راه‌ها

یک کارشناس امور شهری گفت: مدیریت شهری باید با استفاده از طرح‌های تشویقی، زمینه مشارکت مالکان باغات در اجرای طرح‌های بازسازی و بازپیرایی باغ‌راه‌ها را فراهم کند.

مریم هاشمی معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فلسفه وجودی باغ راه‌ها و ضرورت احیای آن‌ها، اظهار کرد: هدف از ایجاد باغ راه‌ها و باغ گشت‌ها در شهر سمنان، تشویق و ترغیب شهروندان و ایجاد زمینه برای گذران اوقات فراغت آنان در باغات و کنار آب روان و بازگشت به سبک زندگی گذشته است، همانند دوران قدیم که گذشتگان برای عبور و مرور از کوچه باغ‌ها استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: قاعدتاً با ایجاد باغ راه‌ها، خاطرات گذشته در ذهن گردشگران و شهروندان تداعی می‌شود و علاوه بر ایجاد شور و نشاط، امکان مناسبی فراهم می‌کند تا شهروندانی که برای انجام فعالیت‌های ورزشی فرصت ندارند، پیاده‌روی کنند.

این کارشناس امور شهری با بیان اینکه استفاده از آب و درخت در فضاسازی شهر کویری سمنان باعث تلطیف روحیه شهروندان و گردشگران می‌شود، تصریح کرد: احیای باغ‌راه‌ها به جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم که از جدیدترین و مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری‌هاست کمک می‌کند.

معتمدی تاکید کرد: مدیریت شهری باید با استفاده از طرح‌های تشویقی، زمینه مشارکت مالکان باغات در اجرای طرح‌های بازسازی و بازپیرایی باغ‌راه‌ها را فراهم کند.

کد خبر 438094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.