خسارت ۲۵ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات شهری صادق‌آباد

شهردار صادق‌آباد گفت: سیل اخیر در شرق گلستان سبب شد تا خسارت ۲۵ میلیارد ریالی به کانال ها و زیرساخت‌های این شهر وارد شود.

به گزارش ایمنا، مهدی سبحانی با اشاره به وقوع سیل چندین روز گذشته در گلستان به ویژه شرق استان اظهار کرد: این سیل سبب شد تا کانال‌ها و زیرساخت‌های شهر «صادق‌آباد» دچار خسارت ۲۵ میلیارد ریالی شود.

وی تصریح کرد: از طرف سازمان مدیریت بحران چندین شهر خسارت دیده در سیل به سازمان همیاری شهرداری‌های تهران معرفی شدند که شهر «صادق‌آباد» نیز جزو این شهرها بوده تا اعتبارات لازم در این خصوص تخصیص یابد.

شهردار صادق‌آباد درباره تخریب کامل پل مسیر گلزار شهدا این شهر در وقوع سیل سال‌های گذشته گفت: این پل در سیل سال‌های گذشته به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد که امسال از محل اعتبارات سیل استان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و در حال حاضر پایه‌های این پل در حال احداث است.

سبحانی ادامه داد: دهنه عرشه پل را سه متر مربعی در نظر گرفتیم تا در آینده بتوانیم از این پل برای عبور و مرور خودرو نیز استفاده کنیم و پیش‌بینی می‌شود این پل با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری زمینی به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع برای مسکن محرومان در نظر گرفته شده و توافقات و مجوزهای لازم برای ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای محرومان اخذ شده است.

شهردار صادق‌آباد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان گلستان گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر صادق‌آباد از اسفندماه سال گذشته تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مساجد، مدارس و سطح عمومی شهر اجرا شده و تاکنون بیش از ۲۰ مرحله تمامی معابر سطح شهر ضدعفونی شده و بسته‌های بهداشتی به صورت خانه به خانه بین همه شهروندان توزیع شده است.

سبحانی تصریح کرد: در این شهر تعداد مبتلایان یا افراد مشکوک به بیماری کرونا به اندازه تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد و خوشبختانه مورد حادی در این شهر دیده نشده است.

وی درباره بودجه شهرداری این شهر عنوان کرد: در سال گذشته بودجه شهرداری یک میلیارد تومان بود که با افزایش ۱۴۰ درصدی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان محقق شد و پیش‌بینی بودجه امسال را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم و امید داریم بیش از این مبلغ محقق شود.

منبع: فارس

کد خبر 438080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.