نگران موج جدید شیوع کرونا در مشهد هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حجم مسافرت‌های درون شهری و برون شهری نگرانی‌ها را درباره امکان شروع موج جدید شیوع کرونا افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در یکصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن سالگرد ولادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: آن حضرت بخش زیادی از سال‌های زندگانی خود را در حصر و زندان طی کرده و پافشاری بر ارزش‌های دینی از ایشان الگویی شایسته برای زمانه خود، تاریخ و تمام شیعیان ساخته است.

وی افزود: بخشندگی امام هفتم به حدی بود که ماحصل زندگی و تلاش خود را بارها بذل و بخشش کرده و در تاریخ آمده است که هیچ نیازمندی ناامید از درگاه ایشان بازنمی‌گشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای پنجم موضوع حمایت از مشاغل خرد و خانگی را در دستورکار خود قرار داده و سعی شده در جهت توانمندی ساکنان مناطق کم برخوردار و محلات پیرامونی شهر که هدف بازآفرینی هستند گام‌های مؤثری برداشته شود که نتیجه آن ایجاد شبکه‌های کسب خرد و خانگی است.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط هرچه بیشتر مدیریت شهری با مردم سبب اعتمادسازی خواهد شد تا بدین سبب آنان در عرصه‌های تصمیم سازی در کنار مدیریت شهری باشند، خاطرنشان کرد: شورای شهر با طرح "محله ما" و ایجاد "دفاتر بازآفرینی محلات" این رویکرد را دنبال می‌کند هرچند هنوز فرصت‌های بسیاری وجود دارد تا تعامل با مردم را افزایش دهیم.

حیدری ادامه داد: شهروندان باید شایستگی مدیران شهری را باور کنند، مدیریت شهری نیز از هزینه‌کردهای بیهوده پرهیز کرده و به استفاده مناسب از منابع مالی در اختیار خود توجه کند.

وی اضافه کرد: ارائه کارهای باکیفیت در عرصه عمران شهری سبب خواهد شد مردم در حفظ و مراقبت از شهر کوشا بوده و مشارکت بیشتر آن‌ها جلب شود که امیدواریم در سال پایانی شورای پنجم بیش از گذشته در این عرصه گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعداد مبتلایان و مرگ و میر شهر مشهد به علت بیماری کرونا کمتر شده اما همچنان شیوع این بیماری وجود دارد و حجم مسافرت‌های درون شهری و برون شهری نگرانی‌ها را درباره امکان شروع موج جدید شیوع کرونا افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام ماه محرم و مراسم عزاداری مبنای اقدامات باشد، اظهار کرد: می‌توان برای عزاداری امام حسین (ع) خانه‌ها را به محیط‌های عزاداری تبدیل کرد.

حیدری اضافه کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم در کنار توسعه متوازن و عدالت‌محور، شفافیت و انضباط مالی را نیز دنبال کرده و در مصوبات خود آن را ملاک قرار داده‌ایم زیرا به مردم برای اتخاذ این رویکرد قول داده بودیم.

وی تصریح کرد: ساختار بروکراتیک و حجیم شهرداری ایجاب می‌کند که زمینه برای گردش آزاد اطلاعات فراهم شود که طراحی سامانه فاش، تشکیل کارگروه شفافیت شورا و لایحه مربوط به سوت‌زنی که شورای پنجم بر آن تاکید داشته، از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

کد خبر 438029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.