زمین احداث باغ بستنی در رهنان تملک شد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: تملک زمین برای احداث باغ بستنی در رهنان به اتمام رسیده و طراحی فاز نخست این پروژه در سازمان طراحی شهرداری در حال انجام است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طراحی باغ بستنی با هدف تقویت گردشگری رهنان در دستور کار قرار گرفته و مصوبات آن دریافت شده است، اظهار کرد: به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار برای مشارکت در احداث پروژه باغ بستنی رهنان اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محله رهنان اصفهان به مهد بستنی سنتی اصفهان معروف است، در صدد هستیم بستنی رهنان را به عنوان میراث ناملموس در میراث فرهنگی استان ثبت کنیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های زیادی برای هویت بخشی منطقه پیش بینی شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه ۱۱، احیای محور گردشگری رهنان یا غرب اصفهان است که با اجرای آن تمرکز گرایی گردشگری در شهر اصفهان کاهش یافته و گردشگران را به سمت غرب اصفهان و رهنان هدایت می‌شوند، افزود: طبیب خانه، غریب خانه، احیای حمام تاریخی رهنان برای انجام اعمال یداوی، سودایی و ماساژ برای ایجاد در مسیر این محور گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه محور گردشگری رهنان در تلاقی محلات رهنان شکل گرفته است، افزود: چهار محور زاجان، ماشاده، طاحونه و جهان شاه چهار محله شرقی، غربی، شمالی و جنوبی این منطقه است که در محله درب میدان به یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند، از این رو محور گردشگری رهنان در این مسیر تعریف شده زیرا زورخانه، مسجد جامع بزرگ رهنان و هنر سرای مهتاب نیز در حوالی آن واقع شده است.

کد خبر 438028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.