توسعه فضای سبز اصفهان با ایجاد «صندوق درآمدی»

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با پیشنهاد این کمیسیون قرار است صندوق درآمدی برای توسعه فضای سبز در شهرداری اصفهان تشکیل شده و عوارض قطع درختان در آن ذخیره شود.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ساخت‌وسازهای بخش خصوصی یا پروژه‌های عمرانی شهر گاهی به ناچار درختان قطع یا جابجا شده و بسته به سن، نوع و فراوانی درخت در شهر برای این امر عوارض وضع می‌شود.

وی افزود: تا پیش از این مصوبه‌ای برای وضع عوارض قطع یا جابجایی درختان توسط شورای شهر وجود داشت اما برای آنکه این مصوبه الزام‌آور شود با تصویب شورای شهر جریمه‌ها پنج برابر شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا پیش از این عوارض پرداختی به حساب شهرداری می‌رفت و محل هزینه‌کرد آن مشخص نبود، تصریح کرد: با پیشنهاد کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری قرار است صندوق درآمدی برای توسعه فضای سبز در شهرداری اصفهان تشکیل شده و عوارض قطع درختان در آن ذخیره شود.

وی ادامه داد: بر این موضوع تاکید شد که شهرداری مجاز نیست اعتبارات ذخیره شده در این صندوق را به‌جز محل تعیین شده شورای شهر که همان توسعه فضای سبز شهری است هزینه کند.

جوادی با اشاره به فرصت یک ماهه به شهرداری اصفهان برای ایجاد این صندوق، اضافه کرد: در نگهداری فضای سبز برای شهرداری الزام وجود دارد و این الزام در مناطقی که سرانه فضای سبز آن‌ها از حد میانگین کمتر است با دقت نظر بیشتری دنبال می‌شود بنابراین ایجاد صندوق برای توسعه فضای سبز می‌تواند سرانه فضای سبز مناطق را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت سختگیرانه‌ای بر قطع درختان شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمیته قطع درخت درخواست‌های مربوطه را بررسی می‌کند و اگر مجوز صادر کند امکان قطع درخت وجود دارد؛ قطع درخت بدون مجوز منع قانونی دارد و با آن برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۴۵۰ درخواست قطع درخت به این کمیته ارسال شده که با قطع کمی بیشتر از ۱۰۰ درخت موافقت شده است.

کد خبر 438006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.