حاج فیروز زیرک‌کار افتخار تبریز بود

نایب رئیس شورای شهر تبریز گفت: حاج فیروز زیرک‌کار شخصیتی بی‌بدیل، افتخار بزرگ و چهره ماندگار جامعه مداحان به خصوص عاشقان حسینی و دلسوختگان اهل بیت تبریزی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی آجودان‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "رحلت آسمانی و فقدان مداح و نوحه خوان گرانقدر، خادم با اخلاص اهل‌بیت (ع) فخرالذاکرین مرحوم مغفور حاج فیروز زیرک‌کار موجب تأسف و تأثر فراوان اینجانب گردید.

مداحی بلند آوازه و پر شور که در اندیشه و کلامش خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت را افتخار بزرگ زندگیش می‌دانست و عشق به ائمه اطهار به ویژه آقا اباعبدالله الحسین (ع) همه عمر و زندگی او را فراگرفته بود.

وی از دوران کودکی تا امروز خادم راستین و حقیقی سلطان آزادگان حضرت سیدالشهدا (ع) بود. ایشان به راستی الگویی شایسته برای شاعران و مداحان بود.

بی‌تردید نوحه‌ها، مدح‌ها، اشک‌ها، اخلاص، ایمان و تقوا، اخلاق حسنه و مردم‌داری وی مایه شفاعت و محبت افزون اهل‌بیت (ع) به ایشان در دیار آخرت خواهد شد.

حاج فیروز زیرک‌کار شخصیتی بی‌بدیل، افتخار بزرگ و چهره ماندگار جامعه مداحان به خصوص عاشقان حسینی و دلسوختگان اهل بیت تبریزی بود و یاد او در خاطره‌ها همچنان باقی خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، حاج فیروز زیرک‌کار از پیرغلامان تبریز معروف به "فخرالذاکرین" بود که روز گذشته (یکشنبه) و در ۸۴ سالگی به دلیل نارسایی قلبی درگذشت.

کد خبر 438005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.