رییس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون انرژی حضور یافت

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی امروز با حضور در کمیسیون انرژی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش ایمنا، هادی بیگی‌نژاد با تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی گفت: در نشست‌های قبلی کمیسیون انرژی، وزیران نیرو و نفت حضور یافتند و جلسه امروز کمیسیون هم با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

وی ادامه داد: صالحی در این جلسه علاوه بر ارائه گزارشی درباره برجام و تأثیر آن بر انرژی هسته‌ای، به سوالات برخی اعضای کمیسیون انرژی پاسخ داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی امروز گفت طبق فرموده رهبری اصل مساله هسته باقی در برجام باقی ماند و قدرت هسته‌ای خود را از دست نداده ایم. آقای صالحی به این موضوع هم اشاره کرد که قدرت هسته‌ای که بتواند کشور را در زمینه هسته‌ای جلو ببرد، داریم و دستاوردهای خوبی در این زمینه به دست آورده ایم.

بیگی‌نژاد در این باره که آیا رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از حادثه انفجار نیروگاه نطنز ارائه کرده یا نه، گفت: آقای صالحی اعلام کرد که هنوز کارهای کارشناسی در حال انجام است و پایان نیافته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در این قضیه به دنبال ضربه زدن به کشور است، اضافه کرد: طبق گفته رئیس سازمان انرژی اتمی این سازمان هنوز به جمع بندی مشخصی در این حادثه نرسیده است.

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه پرسش‌های نمایندگان عمدتاً روی محور برجام و خسارت‌های ناشی از آن بود، اظهار کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی به سوالات فنی پاسخ داد و بحث غیرفنی و سیاسی خارج از حیطه وظیفه ایشان است.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: برخی اعضای کمیسیون انرژی از پاسخ رئیس سازمان انرژی اتمی درباره خسارت‌های برجام قانع نشدند اما با این وجود دعوت مجدد از ایشان فعلاً در دستور کار کمیسیون قرار ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی از نمایندگان برای بازدید از مراکز هسته‌ای خبر داد و گفت: صالحی از اعضای کمیسیون انرژی دعوت کرد تا از پیشرفت‌های هسته‌ای بازدید کنند. نمایندگان هم از این پیشرفت‌ها بازدید خواهند داشت.

به گفته نماینده ملایر در مجلس اعضای کمیسیون نه تنها از مراکز هسته‌ای، از صنایع نفت و گاز هم بازدید خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 437974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.