پایان خرید بلیط‌های اتوبوس برای ساکنان تالین

مقامات رسمی تالین، پایتخت کشور استونی، اولین اتوبوس برقی مملو از مسافر را به مرحله آزمایش درآوردند و قرار است در صورت مواجهه با پیامدهای مثبت آن، تا سال ۲۰۳۵ تنها از انرژی تجدید پذیر برای حمل و نقل عمومی شهر بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار تالین در ماه گذشته یک اتوبوس الکتریکی از بازار خریداری کرد که این اتوبوس به طور آزمایشی در مسیر بین ایستگاه قطار Balti Jaam و منطقه مسکونی Mustamäe شهروندان را به مقصد می‌رساند. سازندگان کارخانه لهستانی اتوبوس فوق متعهد شده‌اند که این دستگاه از قابلیت‌هایی نظیر ظرفیت بالای باطری و پایداری کافی برخوردار است به طوری که می‌تواند با تنها یک بار شارژ شدن کامل، مسیری به مسافت ۱۵۰ کیلومتر را طی کند. مقامات رسمی تالین گفته‌اند که اگر اتوبوس برقی لهستانی قابلیت‌های خود را به خوبی نشان دهد، دستگاه‌های بیشتری از این نوع را وارد بازار خواهند کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل تالین پیش از این قول داده بود که به تدریج وسایل حمل و نقل عمومی فسیلی را از رده خارج می‌کند و برای همین کار پس از مشورت با شهردار تصمیم گرفت با خریداری یک اتوبوس برقی از کشور لهستان، تعهد خود را به طور آزمایشی به مرحله اجرا درآورد.

مقامات رسمی از پایان کار اتوبوس‌های دیزلی تا سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند و شهردار تالین نیز متعهد شده است پس از اوراق کردن وسایل حمل و نقل عمومی گازسوز و قدیمی، تعداد ۶۵۰ اتوبوس برقی جدید برای شهر خریداری کند.

پایان خرید بلیط‌های اتوبوس برای ساکنان تالین

مقامات رسمی تالین در نظر دارند همزمان با گسترش اتوبوس‌های برقی در سراسر شهر، به فروش بلیط اتوبوس‌ها برای همه ساکنان خاتمه دهند تا همگان به طور رایگان به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند. البته سران شهر هنوز در این نتیجه به توافق نهایی نرسیده‌اند اما در صورت تأیید، گردشگران نیز مانند شهروندان، که پیش از این به طور رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی بهره برده‌اند، در ازای سفر خود با این وسایل، هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنند.

وزیر حمل و نقل استونی در دوران کرونا به تمام ناوگان‌های اتوبوسرانی سراسر کشور دستور داده است برای حفظ امنیت جانی رانندگان، تماس این افراد با مسافران به حداقل برسد به همین دلیل، به طور موقت استفاده از اتوبوس‌های شهری برای همه مسافران رایگان شده است و در نتیجه دیگر نیازی به تحویل بلیط به رانندگان نیست. معاون شهردار تالین اعلام کرده که رایگان بودن بلیط برای تمام مسافران در دوران کرونا موقتی است اما در صورت وارد نشدن زیان بیش از حد به بخش حمل و نقل، ممکن است به روندی دائمی تبدیل شود.

این در حالی است که برخی از مقامات رسمی تالین بر این باورند که رایگان شدن بلیط برای همه مردم می‌تواند خساراتی جبران‌ناپذیر به بخش حمل و نقل عمومی شهر وارد کند چرا که ناوگان اتوبوسرانی شهری سالانه مبلغی حدود پنج میلیون یورو از فروش بلیط دریافت می‌کند. برنامه‌ریزان شهری تخمین زده‌اند که این مبلغ برای ساخت یک مدرسه مجهز در شهر کافی است و در صورت رایگان شدن بلیط، مالیات‌دهندگان مجبور خواهند بود خسارت وارد شده را از جیب خود پرداخت کنند.

کد خبر 437958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.