افزایش ۲۵ درصدی کرایه سرویس مدارس اصفهان

اعضای شورای شهر اصفهان با افزایش ۲۵ درصدی کرایه سرویس مدارس نسبت به سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹در سال تحصیلی جدید موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورا و در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه مدارس اصفهان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، شروع سال تحصیلی و برنامه آموزشی آموزش و پرورش با ابهام مواجه است.

وی افزود: با توافق وزارتخانه‌های مربوطه مقرر شده بود که وظایف مرتبط با سرویس مدارس به آموزش و پرورش سپرده شود اما با توجه به شرایط کنونی این درخواست مطرح شد که در سال تحصیلی جدید تاکسیرانی مانند سابق این وظیفه را برعهده داشته باشد.

نصراصفهانی تصریح کرد: برای آنکه این امر مغایر با قانون نباشد، در شورای آموزش و پرورش استان و با حضور استاندار اصفهان به تصویب رسید که امسال نیز این امر برعهده تاکسیرانی باشد و اگر شرایط برای سال آینده فراهم شد به آموزش و پرورش واگذار شود

وی خاطرنشان کرد: در بودجه جاری سه میلیارد تومان برای سرویس‌دهی رایگان به یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی تخصیص یافته که از شهرداری اصفهان درخواست می‌کنیم تأمین اعتبار آن پیگیری شود تا خللی در سرویس‌دهی به دانش آموزان استثنایی ایجاد نشود.

امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در توضیح محاسبه میزان کرایه سرویس مدارس، گفت: با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست سال تحصیلی پیشرو چه زمانی آغاز شده و دانش آموزان باید چه تعداد از روزهای سال در مدرسه حاضر باشند، هزینه سرویس مدارس بر مبنای روزهای مفیدی که دانش آموزان به مدرسه می‌روند محاسبه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، کرایه سرویس مدارس اصفهان در سال تحصیلی جدید با ۲۵ درصد افزایش قیمت نسبت به سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ به تصویب رسید.

کد خبر 437957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.